קידום ממומן בפייסבוק

קידום ממומן בפייסבוק – כל מה שחשוב להכיר

תוכן עניינים

קידום ממומן בפייסבוק - אסטרטגיה מובילה לשיווק דיגיטלי

קידום ממומן בפייסבוק (או פרסום ממומן בפייסבוק) הוא אפיק פרסום מצוין שניתן להשתמש בו כדי להגביר את המודעות למוצר, שירות או אירוע. זוהי אחת מדרכי השיווק הפופולריות ביותר בכדי להגיע לקהל היעד שלך עם מסר שרלוונטי עבורו באמצעות מודעות ש”תפורות” בצורה הטובה והיעילה ביותר על מנת למשוך את תשומת ליבו ולהשיג את מטרת הקמפיין אליה אתם מכוונים.
שיווק בפייסבוק

מהן הדרכים המובילות לקידום ממומן בפייסבוק?

1. יצירת קמפיין פרסומי בפייסבוק ומיקוד בקהל יעד שמתעניין בנישה או במוצר שלך

אחת היכולות הבולטות ביותר של פרסום ממומן בפייסבוק היא האפשרות לטרגוט קהלי יעד ספציפיים בעלי מכנה משותף רלוונטי. במקום פרסום גורף לכלל האוכלוסייה, ניתן לבחור פלח ספציפי שסביר כי יהיה מעוניין במותג, המוצר או השירות שלנו.
לדוגמה, ניתן לטרגט על פי גיל, מיקום גיאוגרפי, שפה, השכלה, תחומי עניין ואף הרגלי גלישה ורכישה קודמים. כך ניתן לכוון את המסרים השיווקיים לקהלים בעלי פוטנציאל המרה גבוה יותר ולחסוך בתקציבי פרסום על חשיפות לא רלוונטיות. מיקוד נכון הוא מפתח ליעילות ואפקטיביות בקמפיינים ממומנים.

2. פוסטים מקודמים

עסקים רבים משתמשים בפוסטים מקודמים בפייסבוק כאחת האסטרטגיות שלהם לקידום. זה יכול להוביל לקמפיינים זולים יותר, במיוחד עבור אותם עסקים שלא מחפשים לשכור חברת שיווק מקצועית, בנוסף, זוהי דרך מצוינת לשתף מידע עם עוקבים ולקוחות. על מנת לעשות שימוש בפוסטים מקודמים יש לוודא שדף הפייסבוק שלך הוא יעד אהוד עבור אנשים. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי פרסום תוכן רב שרלוונטי לעוקבים וללקוחות; למשל, על ידי שיתוף תמונות של מוצרים חדשים או מידע על מבצעים. הדבר הטוב ביותר בדרך זו הוא העלות-תועלת, כלומר העסק יכול להרשות לעצמו בקלות ובעלויות נמוכות יחסית ליצור תוכן ומעורבות עם עוקבים.

3. קמפיין בפייסבוק מסנג’ר

קמפיין פייסבוק מסנג'ר מאפשר שליחת הודעות שיווקיות ישירות לאינבוקס של משתמשי פייסבוק. מדובר בדרך אישית יותר לפנות ללקוחות פוטנציאליים, עם שיעורי המרה גבוהים יחסית. יתרונות השיטה הם יכולת למיקוד על פי מאפיינים שונים של הקהל, לצד מספר עצום של משתמשים פעילים יומיומית במסנג'ר. חסרונה הוא הצורך באישור המשתמשים לקבלת הודעות שיווקיות.
עבור עסקים מסוימים, זוהי דרך אפקטיבית לפנות באופן אישי וישיר ללקוחות פוטנציאליים רלוונטיים.

קמפיין פרסומי בפייסבוק

מדוע כדאי לשקול קידום ממומן בפייסבוק?

פייסבוק היא אחת מרשתות המדיה החברתיות הפופולריות ביותר בעולם ובהתאם לכך נחשבת לדרך מצוינת כדי: להגיע לקהל היעד שלך ולהרחיב אותו, לקבל יותר נראות ולהגביר את המודעות למותג שלך ולעזור בהעברת תנועה לאתר שלך.

קידום ממומן בפייסבוק מאפשר לך לקדם פוסטים, סרטונים ותוכן אחר מהדף העסקי שלך לקהלים ממוקדים בפייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ו- Audience Network.

החלק הטוב ביותר בפרסום ממומן בפייסבוק הוא שהוא מאפשר לך למקד את הקהל שלך בצורה ספציפית יותר מכל פלטפורמה אחרת. ניתן להשתמש בנתונים דמוגרפיים, מיקום, תחומי עניין ועוד כדי למצוא אנשים שמתעניינים במוצר או בשירות שלך.

טרגוט קהל יעד בפייסבוק

כיצד ניתן להגדיר מסע פרסום פרסום מוצלח בפייסבוק?

3 המרכיבים המרכזיים ליצירת קמפיין פייסבוק מוצלח כוללים:

1. מטרה ברורה: מה תרצה שקמפיין המודעות שלך ישיג?

קיימים מגוון סוגי קמפיינים בפייסבוק ולכל אחד מהם מטרה שונה. ישנם קמפיינים שמטרתם להביא לחשיפה מקסימלית והגדלת המודעות למותג שלכם וישנם כאלו שמכוונים ליצירת לידים ומכירות באתר / דף הנחיתה שלכם. לדוגמה, אם אתה משיק מוצר חדש בפייסבוק, הגיוני יהיה להפעיל קמפיין מסוג חשיפה (brand awareness /Reach) שמתמקד ב"תחומי העניין" והגעה לאנשים שמתעניינים בנישה שלך. לעומת זאת, אם אתה מעוניין למכור מוצרים פיזיים באינטרנט, הפעלת קמפיין "המרות" (Conversions) תתאים יותר להשגת מטרה זו.

2. קהל יעד מוגדר היטב

חשוב להגדיר מיהו קהל היעד הרלוונטי ביותר. הקהל הוא המפתח בקביעה איזה סוג של מסר עליך ליצור עבור המודעה שלך. עיקר הרעיון בסוף בכל הנוגע לפרסום בפייסבוק (ופרסום בדיגיטל בכלל) הוא להיות כמה שיותר מדויקים בטרגוט קהל היעד. סביר להניח שמודעה לגביי בעל מקצוע שנותן שירות באיזור הדרום לא תתאים ללקוח מאיזור הצפון. כמו כן, אם יש לך קהל בינלאומי, המסר צריך להיות אוניברסלי בהתאם.

3. תקציב מוגדר היטב

קביעת תקציב מוגדר מראש לקמפיין פייסבוק היא הכרחית להצלחתו וכן על מנת להבטיח שליטה ובקרה אפקטיביים. פרסום ללא מגבלת תקציב עלול להוביל להוצאה כספית וחשיפות מיותרות ללא תועלת עסקית.
יש לקבוע מראש סכום יומי (או כולל) לקמפיין, ולהגדיר במערכת הפרסום תקרת תקציב שלא ניתן לחרוג ממנה. כמו כן, מומלץ לפצל את התקציב בין מספר רב של מודעות וקהלי יעד, כך שניתן לבחון אילו מהם מניבים את התוצאות הטובות ביותר עבורנו ולהקצות להם תקציב גדול יותר (A/B Testing).

הגדרת לקוח פוטנציאלי

טיפים נוספים ליצירת קמפיינים מוצלחים בפייסבוק:

מלבד המרכיבים המרכזיים ליצירת קמפיין פייסבוק (בהם עסקנו בפסקה הקודמת), גורמים נוספים המשפיעים על הצלחת קמפיין פרסומי כוללים:

1. מסר ברור שמועבר באופן קריאייטיבי וכולל קופירייטינג מדויק ועיצוב מושך ומסקרן.

הקריאייטיב הוא זה שמושך את תשומת הלב של אנשים ומשכנע אותם לקנות או להשתמש במוצר או בשירות שלך. קריאייטיב מגיע בצורות שונות כמו לוגו, סלוגנים או ג'ינגלים שגורמים לאנשים לזכור את שם המותג או המוצר שלך.

2. תזמון נכון, הידוע גם בשם (RTM (Real Time Marketing

מומלץ לסנכרן ככל האפשר את תוכן המודעות עם אירועים וטרנדים אקטואליים. למשל, אם יש חג או מועד מיוחד שמתקרב, כדאי להתאים את המסרים השיווקיים בהתאם כדי לנסות לרתום אותם לטובת קידום המוצר או השירות שלכם. כמו כן, מומלץ למנף טרנדים ויראליים ברשתות החברתיות ולהשתמש בהם בזמן אמת עם תוכן שיווקי הולם שיכול להניב גם כן תוצאות מצוינות.

3. קריאה ברורה לפעולה (Call To Action) CTA

זוהי למעשה הפעולה הרצויה עבורך כבעל עסק ממשתמשים שצפו במודעה שלך. לדוגמה, לחצו כאן "למידע נוסף" / “לרכישה” / “להשארת פרטים” וכו’.

למידע נוסף על הרצת קמפיינים בפייסבוק ומגוון הכלים העומדים לרשותכם בפלטפורמה זו לחצו כאן.

קריאה לפעולה בפייסבוק

ניהול הוצאות הקמפיינים בפייסבוק

ניהול הוצאות קמפיינים בפייסבוק הוא היבט חשוב עבור כל עסק. עלות הפעלת קמפיין בפייסבוק משתנה בהתאם לסוג הקמפיין ולמספר האנשים שמעוניינים להגיע אליהם. ישנן דרכים רבות לניהול הוצאות הקמפיין שלך בפייסבוק, בין היתר:

1. הגדרת תקציב

אחת האפשרויות המומלצות לניהול תקציב קמפיין פייסבוק היא קביעת סכום כולל לתקופה וחלוקתו על פני מספר הימים בהם הקמפיין עתיד לפעול. בדרך זו מתקבלת הוצאה יומית ממוצעת מומלצת שמאפשרת פיקוח ובקרה טובים יותר.

לדוגמה, אם הסכום הכולל לקמפיין הוא ₪3,000 לחודש והקמפיין אמור לרוץ 30 יום, מתקבל סכום יומי של ₪100. במקרה כזה ניתן להגדיר במערכת תקרה יומית של ₪100 שלא ניתן לחרוג ממנה.

גישה זו עוזרת להבטיח קצב פריסה אחד יותר של הוצאות הקמפיין למשך כל התקופה בה הוא פעיל. בצורה זו נמנע מצב שבו התקציב מוצה מהר מדי כבר בימיו הראשונים של הקמפיין.

2. שימוש ב- A/B Testing

אחת השיטות הנפוצות לאופטימיזציה מתמדת של קמפייני פייסבוק היא ביצוע מבחני A/B Testing. הכוונה היא ליצור שתי גרסאות (לפחות) של אותה מודעה, כאשר משתנה אחד בלבד שונה ביניהן – למשל, הכותרת, התמונה או טקסט הקריאה לפעולה. שתי המודעות מפורסמות במקביל לאותם קהלי יעד ונבדק איזו מהן מניבה ביצועים טובים יותר ביחס לעלות. לאחר מכן מקצים יותר תקציב וחשיפה למודעה המנצחת.

יתרון השיטה הוא בכך שהיא מאפשרת אופטימיזציה רציפה תוך כדי תנועה, ללא צורך בהפסקת הקמפיין. כך ממקסמים את התועלת מתקציב הפרסום בפייסבוק בצורה אפקטיבית.

3. ביצוע שינויים הדרגתיים בתקציבי הקמפיינים

ברגע שמבצעים שינוי בתקציב, המערכת נדרשת "לתכנן מסלול חדש". כאשר השינוי אינו הדרגתי ומתבצע בצורה חדה, אתם עלולים לראות ירידה חדה בביצועי הקמפיינים היות והמערכת לא הספיקה להעריך בצורה נכונה מיהו קהל היעד האופטימלי ביחס לתקציב החדש והמעודכן שלכם.

ניהול תקציב בפייסבוק

קידום קמפיינים בפייסבוק - לסיכום

גם היום כאשר קיימות רשתות חברתיות חדשות ומוצלחות לא פחות, פייסבוק נחשבת עדיין לאחת הפלטפורמות המובילות בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי. יש לה יותר משתמשים יומיים פעילים מכל פלטפורמה אחרת, ולמרות שזה יכול להיות מאתגר לפעמים, שווה להתאמץ כדי לבסס שם נוכחות. לסיכום, לפייסבוק יש מגוון אפשרויות שיווק שונות וחכמות שבאמצעות הידע והניסיון המתאימים יסייעו גם לכם להוביל את העסק שלכם אל עבר המטרות שלכם. רוצים לדעת מהן אפשרויות הפרסום הקיימות גם בגוגל? לחצו כאן.

קידום ממומן בפייסבוק
חיפוש
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.