מדריך לפרסום עסק חדש

איך לפרסם עסק חדש – המדריך המלא לפרסום העסק שלך

תוכן עניינים

איך לפרסם עסק חדש בדרך הטובה ביותר?

איך לפרסם עסק חדש או איך לפרסם את העסק שלי אלו כנראה השאלות הנפוצות ביותר שבעלי עסקים קטנים או כאלו שנמצאים בתחילת דרכם שואלים את עצמם. התשובה ברוב המקרים: תלוי. לחלק מהעסקים מתאים יותר קידום ברשתות חברתיות, לאחרים קידום אתרים, ולחלקם שילוב בין השניים. מעבר לכך זה תלוי כמובן בתקציב השיווק שעומד לרשותך. לכן, לפני שמתחילים לפרסם את העסק שלך, חשוב להבין בדיוק מהו סוג העסק שבבעלותך, להגדיר קהל יעד, מטרות ויעדים עסקיים וכמובן תקציב חודשי לצרכי שיווק ואפשר לצאת לדרך!

איך לפרסם עסק חדש

הגדרת תקציב פרסום

הסכומים שתוציא על פרסום תלויים בענף שלך, בגודל השוק ובמתחרים שלך. פרסום הוא בדרך כלל אחד החלקים היקרים ביותר בכל קמפיין שיווקי, ולכן חשוב להגדיר את תקציב הפרסום באופן מדויק ככל הניתן כאשר מעוניינים בשיווק עסק חדש.

  • מיתוג: ההוצאות הראשונות בכל הקשור לקידום עסק יהיו נושא המיתוג והלוגו ביניהם. עלות לוגו יכולה לנוע בין כמה מאות בודדים ועד אלפי שקלים כתלות במורכבות העבודה והדרישות.

  • בניית אתר: אתר חדש לעסק נחשב לאחת ההוצאות הגדולות יותר בתחילת מסע השיווק של עסק בדיגיטל. לכן לפני שניגשים לבנות אתר חדש לעסק, חשוב להבין ולאפיין היטב את העסק שלכם על מנת ליהנות מאתר במחיר הוגן שקולע למטרות שהגדרתם. למידע נוסף על עלויות בניית אתר אינטרנט לחצו כאן.

  • פרסום ממומן: עלות הפרסום הממומן תלויה רבות בסוג המודעה שברצונך להפעיל, בפלטפורמה בה היא פועלת (גוגל, פייסבוק וכד’), משך הקמפיין וכמובן סוג התוצאה הרצויה – חשיפות, לידים, תנועה לאתר, רכישות וכו’.

  • קידום אורגני SEO: העלות לקידום אתרים אורגני תלויה לרוב ברמת תחרותיות תחום העסק שלכם ובכמות מילות המפתח בהן תרצו להיות מודרגים במקומות הראשונים. בדרך זו אתם לא משלמים פר הקלקות או חשיפות (כפי שנהוג בפרסום הממומן) אלא על פי כמות העבודה הנעשית כדי להוביל את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש במילים שהגדרתם. הדבר בא לידי ביטוי במחקרי מילות מפתח, כמות התכנים והקישורים שמתווספים לאתר שלכם (ואיכותם), איתור וטיפול בבעיות טכניות ועוד.

הגדרת תקציב פרסום
בעל עסק חדש? תן לנו לדאוג לפרסום עבורך
או מלא את הטופס המצורף ונחזור אליך בהקדם

איך לפרסם את העסק שלי? מתחילים במיתוג לעסק

מיתוג הוא תהליך חשוב במיוחד שכל עסק חדש צריך לעסוק בו מוקדם ככל האפשר. 

כשניגשים לשאלה איך לפרסם עסק חדש, הצעד הראשון הוא בניית זהות מוכרת עבור העסק שלך. הבנת תהליך המיתוג יסייע רבות בחשיפת העסק החדש שלך, יצירת רגשות, והיטמעות בזיכרון הלקוחות שלך. 

מיתוג הוא הרבה יותר מלוגו, מדובר ביצירת תדמית מוכרת לעסק שלך, כזו שתוכל לשמש כדי להעביר את הערכים, הייעוד והמטרות שלך. מיתוג עסק חדש מתחיל באפיון מדויק ומענה על השאלות הבאות: מהם ערכי הליבה של העסק, מה מבדיל ומייחד אותך מהמתחרים, מיהו קהל היעד האידיאלי מבחינתך, מהו אופי העסק – צעיר / בוגר / קליל / מנוסה וכו’.

מיתוג לעסק חדש

השלב הבא הוא גיבוש קונספט ויזואלי לעסק. 

ההיבטים הוויזואליים לרבות לוגו, כרטיסי ביקור, פליירים, פולדרים, אריזות מוצרים (אם מדובר במוצר פיזי), באנרים ותמונות המפרסמות את המוצר/שירות באינטרנט ועיצוב שונה לאתר שלך – כל אלו ועוד יתרמו רבות למיתוג העסק שלך.

עיצוב לוגו שמתקשר את מה שאתה רוצה שאנשים ידעו על העסק שלך במבט אחד בלבד. לאחר הכנת הלוגו, חשוב ליצור חבילת מותג הכוללת בין השאר פלטת צבעים.

זכרו שצבעים משפיעים על מצב הרוח והרגשות, כך שלאלה שייבחרו תהיה השפעה על האופן שבו אנשים יתפסו את העסק שלך.

ברכותינו, עברת את הצעד הראשון! כעת ניתן לעבור לצעד הבא – הגדרת תקציב פרסום ובחירת ערוצי הפרסום הטובים ביותר עבורך.

עיצוב לוגו לעסק

פרסום עסק חדש על ידי בניית אתר

בניית נוכחות מקוונת על ידי אתר הוא שלב חשוב במיוחד כשניגשים לשאלה איך לפרסם עסק חדש.
אתר אינטרנט נחשב לכלי השיווק החשוב ביותר ומשמש כחלון ראווה דיגיטלי, יוצר תדמית של עסק רציני, מספק מידע חשוב על המוצרים או השירותים שלך וכן מייצר לידים ומכירות. חשוב מאד לתכנן אתר בצורה היררכית על פי סדר חשיבות הנושאים שבו כך שבראש ובראשונה יכיל את העמודים המהותיים ביותר – עמוד הבית, אודות, עמודי השירותים / המוצרים, גלריה, בלוג ועמוד צור קשר.
כמו כן, חשוב להקפיד על נושא הרספונסיביות וההתאמה לטלפונים ניידים. בגדול, על העיצוב להיות פשוט וידידותי כך שהמבקרים יוכלו לדפדף באתר ללא קושי בייחוד כאשר מדובר בגלישה במובייל. רצוי להשתמש בעיצוב מודרני ונקי על מנת להפוך את האתר למושך יותר מבחינה ויזואלית. בנוסף, חשוב לבנות אתר מותאם לקידום אורגני בגוגל (SEO), זהו למעשה הבסיס לכל עסק שמעוניין ל”נטוע שורשים” בתוצאות מנועי החיפוש ובגוגל העומדים בראשם.

בניית אתר לעסק חדש

פרסום עסק חדש על ידי קידום אורגני, פרסום ממומן בגוגל ורשתות חברתיות

ערוצים אלו מתאימים לבעלי עסקים שכבר מחזיקים באתר אינטרנט ומעוניינים להמשיך לפרסם את העסק שלהם באמצעות פלטפורמות נוספות על מנת להגדיל את החשיפה באופן משמעותי.

קידום אתרים אורגני (SEO)

קידום אתרים אורגני SEO מתאים לכל עסק שמעוניין לבנות תדמית מקצועית ומוכן להשקיע בעסק שלו לטווח הרחוק.
באופן כללי, ניתן להשוות קידום אורגני לגידול עצי פרי. אתם זורעים את זרעי הפרי הנחשק היום על מנת שכעבור תקופה תוכלו ליהנות מפירותיו של העץ שצמח. אותו דבר גם עם קידום אורגני, מדובר בהשקעה מתמשכת באתר העסק שלכם שמצריכה זמן ומחשבה על מנת להשיג את היעדים והמטרות שלכם. קידום אורגני, הידוע גם בשם ‘אופטימיזציה למנועי חיפוש’ הוא תהליך עבודה על נראות אתר אינטרנט או דף אינטרנט בתוצאות ללא תשלום למנוע החיפוש. ככל שהדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש, כך תיהנו מתנועת מבקרים גדולה יותר באתר שלכם ומשיפור המוניטין שלכם ברשת.

ישנם מגוון היבטים לקידום אתרים במנועי חיפוש, אך בגדול 3 התחומים המרכזיים בהם נהוג להתמקד: תוכן, קישורים ואופטימיזציה.

  • תוכן: ודא שהתוכן שלך אינפורמטיבי ועשיר במילות מפתח מדויקות ככל הניתן. כתוב מאמרים בבלוג המספקים ערך ומידע שימושי שאנשים מחפשים.

  • קישורים: ככל שיותר קישורים מאתרים רלוונטיים מפנים לאתר שלך, כך הוא ידורג טוב יותר במנועי החיפוש וידורג גבוה יותר. 

  • אופטימיזציה: תכנון נכון של היררכיית הדפים וקטגוריות התוכן, יצירת קישורים פנימיים בין דפי האתר השונים, וידוא התאמה מושלמת לצפייה מכל מכשיר, וכן שיפורים טכניים בקוד ובעיצוב כגון שימוש בכותרות H1-H6, אלט טקסט, חלוקה לפסקאות ועוד.
קידום אתרים אורגני SEO

פרסום ממומן בגוגל (PPC)

אז יש לך אתר חדש ואתה רוצה שאנשים ימצאו אותו דקות ספורות לאחר שעלה לאוויר? חייבים להתחיל לקבל לידים ומכירות כמה שיותר מהר? Google AdWords זו הדרך עבורכם! פרסום ממומן בגוגל PPC זוהי דרך מעולה לפרסם את העסק שלך ולהגיע ללקוחות חדשים, יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון כי ההופעה בראש התוצאות הממומנות בגוגל כרוכה בתקציב שיוקצה למטרה זו באופן בלעדי. עלות הפרסום בגוגל נגזרת מעלות ההקלקה למילה X כמות הפעמים שהקליקו על המודעה ועברו לאתר שלך. העלות לקליק עשויה להשתנות בהתאם למידת התחרותיות של מילות המפתח שלך ובאיזו מדינה אתה מפרסם.

העיקרון מאחורי מודעות ברשת החיפוש של גוגל – הגדרת מילות מפתח שרלוונטיות לאתר או לעסק שלך תוך מיקוד במשתנים נוספים כמו אזורים דמוגרפיים, שפות, ימים ואפילו שעות. כדי לקבל כמה שיותר קליקים על המודעה, חשוב לבחור במילות מפתח רלוונטיות שתואמות לעסק שלך אותו אתה מעוניין לפרסם וכמובן ליצור מודעות שימשכו את תשומת ליבו של הגולש ויניעו אותו לפעולה – ללחוץ דווקא על המודעה שלך.

פרסום ממומן בגוגל PPC

פרסום עסק חדש באמצעות רשתות חברתיות

מדיה חברתית היא דרך מצוינת לפרסם עסק חדש. זה יכול לשמש לקידום מוצרים, שירותים וכמובן לצורך חשיפת המותג עצמו.
רשתות חברתיות יכולות לשמש כדי לשתף חדשות, עדכונים ומידע עם קהל עוקבים ומנויים שמתעניינים במוצר או השירות שלך. רשתות חברתיות הן בדרך כלל חינמיות ויכולות לעזור לך להגיע ללקוחות פוטנציאליים במגוון דרכים וליצור חיבורים עסקיים עם אנשים נוספים. חשוב להדגיש שבדומה לגוגל, גם כאן קיימת האפשרות לשימוש בפרסום ממומן והגדלת החשיפה ללקוחות חדשים.

להלן מספר דוגמאות לרשתות חברתיות שונות שניתן לבחור בהתבסס על התחום העסקי שלך:

לשיווק עסקים בתחומים כמו אופנה, הנעלה, מזון, טיולים, ספורט ופנאי ניתן למנות רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וטיקטוק (שפרצה לחיינו ממש בשנים האחרונות).

בעל עסק בתחומים כמו רפואה, הנדסה, משפטים או ראיית חשבון? ייתכן והרשתות החברתיות שיותר יתאימו לעסק שלך יהיו פייסבוק, יוטיוב ולינקדאין.

מומלץ לקחת בחשבון גם את ווטסאפ ביזנס שמתאימה ל-2 הדוגמאות שהובאו כאן לפניכם ופונה לכל בעלי העסקים באשר הם באמצעות מגוון פיצ’רים מתקדמים.

פרסום עסק חדש ברשתות חברתיות

איך לפרסם עסק חדש בדרכים חינמיות?

רוצה להתחיל בקטן? מוגבל בתקציב? אין שום בעיה, ניתן לפרסם כיום כל עסק גם באופן חינמי באמצעות מגוון אפשרויות נהדרות:

  • גוגל לעסק שלי / גוגל מיי ביזנס. שירות חינמי מעולה המאפשר ליצור דף בגוגל הכולל את שם העסק שלך, כתובת, מספר טלפון, אתר, שעות פעילות ועוד. היתרון המרכזי הוא האפשרות להציג ביקורות מלקוחות שכבר ביקרו בעסק שלך או נעזרו באחד השירותים שלך. כמו כן, ניתן להוסיף בו גם תמונות וסרטונים כדי להראות איך העסק שלך נראה, כמו גם מידע על המוצרים או השירותים שאתה מציע. למידע נוסף על מה זה גוגל מיי ביזנס ואיך ניתן ליהנות ממגוון היתרונות שבו.

     

  • מדיה חברתית. פתחו עמודים עסקיים בכל אחת מהרשתות החברתיות האידיאליות ביותר עבור העסק שלכם והתחילו להפיץ את הבשורה. המפתח לשיווק מוצלח במדיה החברתית הוא עקביות והתמדה. בצורתן החינמית, הרשתות החברתיות יוכלו לשמש אתכם לפרסום פוסטים, תמונות, סרטונים, סקרים, ביקורות ועוד.

 

  • קבוצות פייסבוק. דרך מעולה להיחשף לקהל גדול (שיכול להגיע לעשרות ולעתים אף מאות אלפים) שמתעניין בשירותים דומים לאלו שמציע העסק שלך ואף ליצור שיתופי פעולה עסקיים. בין אם אתם רואי חשבון, עורכי דין, שיפוצניקים או כל מקצוע אחר, חיפוש קצר בפייסבוק יחשוף בפניכם עולם שלם של קבוצות פייסבוק ייעודיות בתחומכם.

     

  • רישום העסק החדש באתרי מקומונים וביקורות. אפשרות חיונית להגדלת החשיפה לקהל מקומי ומשיכת לקוחות פוטנציאלים.
    יצירת פרופיל עסקי מלא ועידוד לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות, יתרמו לאמינות וימשכו לקוחות חדשים לעסק שלך.

 

  • משפחה, חברים ושיווק מפה לאוזן. זה אולי יישמע לחלקכם מיושן אבל תתפלאו לדעת עד כמה שיווק מפה לאוזן באמצעות משפחה וחברים נמצא כיעיל. שיווק מפה לאוזן יכול להיעשות על ידי דיבור על העסק שלך עם חברים, משפחה ועמיתים לעבודה.
    אחת הדרכים הטובות ביותר היא פשוט לדבר עם אנשים על העסק שלך בכל הזדמנות ולהותיר פתח להתקשרות עתידית.

פרסום עסק חדש באופן חינמי

פרסום עסק חדש עם Vataro Digital

נעים מאד, אנחנו Vataro Digital סוכנות לשיווק דיגיטלי וקידום אתרים. אנו בעלי ידע וניסיון רב בבניית אתרים, קידום אתרים אורגני, ניהול קמפיינים ממומנים, ניהול רשתות חברתיות, צילום ועריכת סרטוני יוטיוב, כתיבת תוכן ועוד. במסגרת שירותינו אנו מלווים אתכם – בעלי עסקים הנמצאים בתחילת דרכם ובונים יחד איתכם תכנית פרסום מקיפה ומקצועית המותאמת ליעדים והמטרות הרצויות עבורכם.

בעל עסק חדש? תן לנו לדאוג לפרסום עבורך
או מלא את הטופס המצורף ונחזור אליך בהקדם
חיפוש
קידום לוקאלי
מה זה גוגל מיי ביזנס?

גוגל מיי ביזנס או גוגל לעסק שלי היא פלטפורמה חינמית ודרך רבת עוצמה שעוזרת לעסקים מקומיים לנהל את הנוכחות המקוונת שלהם בגוגל ומופיעה בראש תוצאות

קרא עוד »
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.