קידום עסקים בגוגל

קידום עסקים בגוגל – מגוון רחב של אפשרויות

תוכן עניינים

קידום עסקים בגוגל היא אחת הדרכים הטובות והמשתלמות ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים ולהגדלת רווחים. אם אתה בעל עסק קטן בתחילת דרכו, חשוב שתדע כי קיימות בימינו דרכים רבות ומגוונות בהן ניתן לקדם עסק בגוגל ביניהן – קידום אורגני (SEO), קידום ממומן (PPC), פרופיל Google My Business, קידום ביוטיוב ועוד. קידום עסק בגוגל הוא צעד הכרחי על מנת לקבל את החשיפה הדרושה להצלחה עסקית כיום בעידן הדיגיטלי ועל מנת להשיג זאת, חשוב להבין מספר נקודות מרכזיות.

למה דווקא קידום בגוגל?

סקרים שנערכו בשנים האחרונות הראו כי גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי והמשפיע ביותר בעולם עם למעלה מ-90% מכלל חיפושי הגולשים בכל העולם. מעבר לכך, כמות החיפושים היומית חצתה את רף ה- 8.5 ביליון (!) ולמעלה מ-80% העידו כי הם עושים שימוש בגוגל לפחות 3 פעמים ביום. עם אחיזה איתנה כל כך בשוק הזה, אין זה מפתיע שגוגל ממשיכה ליצור תכונות חדשות ולהתעלות על עצמה כל פעם מחדש. מוכרים מוצרים פיזיים? וודאי תשמחו לדעת כי קרוב ל-50% מכלל חיפושי המוצרים ברשת מתחילים בלא אחר מאשר גוגל. קיימות מספר דרכים לקידום עסקים בגוגל. כעת אציג בפניכם את המרכזיות בהן.

גוגל מנוע החיפוש הפופולארי בעולם
קידום עסק בגוגל

קידום עסקים בגוגל עושים רק אצל המקצוענים

או מלא את הטופס המצורף ונחזור אליך בהקדם

מהו קידום אורגני SEO?

קידום אתרים אורגני (או בשמו המלא – אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO – Search Engine Optimizatio) זו הדרך הנפוצה ביותר להגביר ולשפר את הנראות בגוגל ולהעלות את דירוג האתר שלכם. קידום אתרים מטרתו להוביל את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש במנועי החיפוש. הדירוג נקבע (בין היתר) לפי כמות ההופעות בתוצאות החיפוש (Impressions) ולפי מידת הרלוונטיות למילת מפתח מסוימת, מה שמכונה (CTR (Click Through Rates – יחס הקלקה.

רוצים לדעת איך לקדם עסקים בגוגל אורגני? אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא תהליך עבודה שמטרתו להוביל את האתר שלכם לעבר התוצאות ה"טבעיות" (הלא ממומנות) במנוע החיפוש. התהליך מתבצע על ידי שיפור מתמיד של האתר הן בהיבט הטכני בהתאם לדרישות גוגל והן בהיבט חוויית המשתמש ונוחות השימוש.

איך לקדם עסקים בגוגל אורגני

מנועי החיפוש וגוגל בראשם, משתמשים במגוון דרכים כדי לדרג את תוצאות החיפוש. בין הדרכים הפופולאריות ביותר בהן גוגל משתמשת היא על ידי סריקתם של תכנים מעודכנים ורלוונטיים לגולש וזיהוי קישורים חיצוניים (Backlinks) מאתרים רלוונטיים אחרים שאמורים להצביע על האתר שלכם כמהימן וסמכותי בתחומו. חשוב גם לדעת שגוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה באופן תדיר ומבצעת התאמות כך שהתוכן הרלוונטי ביותר יוצג למשתמשים וחווית המשתמש תישאר ברמה הגבוהה ביותר.

אם העסק שלכם עדיין לא מופיע בגוגל, חשוב מאוד להתחיל ליצור עבורו נוכחות דיגיטלית. כ-90% מכלל הגולשים המשתמשים בגוגל מבקרים בתוצאות החיפוש המופיעות בעמוד הראשון בלבד, וכ60% ממשתמשי המובייל אף העידו כי יבקרו ב2-3 התוצאות הראשונות. במילים אחרות, עסק שלא נמצא כיום בראש תוצאות החיפוש בעמוד הראשון בגוגל – כאילו לא קיים. ככל שתרבו להשתמש במונחים רלוונטיים ובעבודת קידום אתרים מקצועית ונכונה, כך מיקומכם בגוגל יהיה גבוה יותר.

קידום לתוצאות הראשונות בגוגל

מהו קידום ממומן בגוגל PPC?

אי אפשר לדבר על קידום עסקים בגוגל מלי להזכיר את אפשרות הקידום הממומן בגוגל. מדובר בדרך יעילה במיוחד המבוססת על פלטפורמת הפרסום Google Ads מבית גוגל ליצירת מודעות ממומנות. מבין הסוגים הפופולאריים ביותר בפלטפורמה זו הן:

  • מודעות ברשת החיפוש: מודעות המופיעות בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש ומיועדות לבעלי עסקים המציעים שירות / מוצר מסוים ומעוניינים להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל (מעל התוצאות ה’אורגניות’ בהן עסקנו בפסקה הקודמת). הרעיון הכללי מאחורי מודעות אלו הוא שהן מוצגות בהתאם למילות החיפוש והכללים שהוגדרו במהלך הקמת הקמפיין.

  • מודעות ברשת המדיה (GDN): אלו הן מודעות באנרים שמופיעות באתרים ובאפליקציות אחרות באינטרנט בהתאם למילות מפתח / קהלים לטרגוט מחדש תחת אתרים נבחרים הרלוונטיים לנישה בה פועל העסק שלכם.

  • מודעות וידאו: ניתן ליצור מודעות וידאו ב-YouTube ובאתרים אחרים של שותפים, תוך שימוש במגוון פורמטים כגון בלוגי וידאו, פרסומות או מודעות בסגנון טלוויזיה. בין סוגי מודעות הוידאו ניתן לבחור במודעות In-Stream שניתנות / לא ניתנות לדילוג, מודעות וידאו בגוף הפיד, מודעות באמפר, מודעות וידאו Outstream ומודעות מסוג Masthead.

החלק הטוב ביותר בכל הנוגע למודעות הללו הוא שהתשלום עבורן מתבצע רק כשמישהו מבצע את הפעולה הרצויה מבחינתכן כלומר – מקליק עליהן / צופה בהן. במילים אחרות, אתם מגדילים את האפשרות להשיג תוצאות מדויקות התואמות את מטרותיכם (לידים, רכישות וכו’) וקבלת תנועה רלוונטית וממוקדת מבלי לשרוף את תקציב הפרסום שלכם. אפשרות זו יכולה לספק לעסקים קטנים הזדמנות לצמוח ולהשיג חשיפה, גם עם השקעה נמוכה יחסית.

מהו קידום ממומן בגוגל

מהו גוגל לעסק שלי?

קידום עמוד גוגל לעסק שלי (Google My Business) היא דרך מעולה שמאפשרת לכם כבעלי עסקים ליצור פרופיל ולהציג את השירות שלכם בפני גולשים מקומיים או כאלה הנמצאים בקרבת מקום. ניתן להשתמש במפות Google גם כדי לספק הנחיות ניווט ללקוחות באמצעות התכונה "קבל הנחיות" של מפות Google. אתם יכולים גם להוסיף את פרטי הקשר שלכם במפה כך שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להתקשר אליכם או לשלוח לכם מייל ישירות מדף המפה. שירות Google My Business מעניק מגוון כלי פרסום, ניתוח ותובנות שיכולים לתרום רבות להצלחת העסק שלכם ולהביא ליותר לקוחות, לידים ומכירות. כאשר יוצרים עמוד Google לעסק שלי, קיימת אפשרות להזמין את הלקוחות שלכם להתחבר אליכם במפות Google ולקבל עדכונים חשובים על העסק שלכם.

מהו גוגל לעסק שלי

טיפים נוספים לקידום עסקים בגוגל

יצירת פרופיל Google לעסק שלי

יצירת פרופיל גוגל לעסק שלי (Google My Business) היא אחד הצעדים החשובים ביותר לקידום עסק בגוגל. פרופיל גוגל לעסק מאפשר ללקוחות פוטנציאליים למצוא את העסק שלכם בחיפושים לוקאליים, לראות מידע בסיסי כמו כתובת, שעות פתיחה ותיאור העסק ואף ליצור איתכם קשר ישירות מעמוד הפרופיל.

ישנם מספר יתרונות חשובים ליצירת פרופיל גוגל לעסק:

✔️ הנראות של העסק עולה משמעותית בתוצאות החיפוש המקומיות של גוגל – לקוחות פוטנציאליים יכולים למצוא את העסק שלכם בקלות רבה יותר.

✔️ ניתן להוסיף מידע שימושי על העסק כגון תיאור המוצרים/שירותים, תמונות, ביקורות לקוחות ועוד. זה עוזר ללקוחות להבין טוב יותר מה העסק שלכם מציע.

✔️ אפשר לנהל אינטראקציה ישירה עם הלקוחות דרך הפרופיל – השארת תגובות, שאלת שאלות וכדומה.

✔️ מסייע בבניית מוניטין מקוון חיובי ואמין עבור העסק.

כדי ליצור פרופיל גוגל לעסק יש למלא טופס עם פרטים בסיסיים על העסק ולאשר בעלות. התהליך פשוט יחסית והתועלת שמפיקים ממנו גדולה מאוד עבור עסקים בכלל ועסקים קטנים בפרט.

קידום בגוגל לעסק שלי

בקשו מהלקוחות שלכם לרשום עליכם המלצה

ביקורות חיוביות של לקוחות הן אחד הכלים הטובים והעוצמתיים ביותר למשיכת לקוחות חדשים לעסק שלכם. אחת הדרכים הפשוטות לקבל ביקורות כאלה היא לבקש מהלקוחות המרוצים שלכם לכתוב ביקורת בפרופיל גוגל מיי ביזנס שלכם (בו עסקנו בפסקה הקודמת).

מומלץ לבקש זאת בסיום השירות או בעת מסירת המוצר, כאשר שביעות הרצון של הלקוח גבוהה. ניתן לשלוח בקשה גם במייל או בווטסאפ לאחר מכן. חשוב להסביר ללקוחות שביקורת חיובית תעזור לכם בגיוס לקוחות נוספים ובצמיחת העסק שלכם.

כאשר לקוח פוטנציאלי רואה שיש לכם ביקורות טובות מלקוחות אחרים, זה מעלה את האמון שלו ומשפיע לטובה על ההחלטה לרכוש מכם או לפנות אליכם לקבלת שירות.

במידה ויש ביקורות שליליות, כדאי מאוד לנסות ולטפל בהן – להגיב באדיבות, להציע פיצוי הולם או פתרון לבעיה שצוינה. זכרו – תגובה מקצועית יכולה להפוך ביקורת שלילית לחיובית.

(הדברים נכונים גם לגביי המלצות בעמוד הפייסבוק העסקי, פרופיל easy וכו’).

המלצות מלקוחות

הקימו ערוץ יוטיוב והעלו סרטוני וידאו באופן עקבי

כיום, YouTube הוא אחד מאתרי האינטרנט הפופולריים והנצפים בעולם. מומלץ מאד ליצור ערוץ יוטיוב ייעודי לעסק שלכם ולהעלות אליו סרטוני וידאו באופן עקבי וסדיר. הסרטונים יכולים להציג את המוצרים או השירותים, להסביר כיצד הם עובדים ולתת טיפים שימושיים ללקוחות. סרטונים קצרים וממוקדים עדיפים וכן מומלץ להיעזר בתוכנות עריכה ווידאו כדי לשפר את איכות התוצרים.

סרטוני וידאו נצפים הרבה יותר מטקסטים, ולכן הם דרך מצוינת למשוך תשומת לב של לקוחות פוטנציאלים ולהגדיל את הסיכוי שימצאו את העסק שלכם. מעבר לכך, יוטיוב הוא הפלטפורמה השנייה בגודלה של גוגל, מה שמקנה חשיפה עצומה בחיפוש.

עם הזמן, ניתן לבנות ביוטיוב קהל מעריצים שיסייע בהפצה ויראלית של הסרטונים לקהלים חדשים. שילוב עם פעילות שיווקית כוללת ייתן דחיפה נוספת למודעות וצמיחה של העסק.

ניהול ערוץ יוטיוב

בניית אתר וקידומו באופן אורגני ו/או ממומן

בניית אתר איכותי וקידומו הם כלים חיוניים להצלחה וצמיחת העסק שלכם.

ראשית, חשוב לבצע איסוף מידע על המתחרים בתחום שלכם וללמוד מהאתרים הטובים והמצליחים ביותר בענף.

בשלב הבא יש להגדיר בבירור מהם מטרות ויעדי האתר – לדוגמה, הגדלת מכירות, גיוס לקוחות חדשים, בניית מוניטין וכדומה. מטרות ברורות יסייעו בעיצוב האסטרטגיה ותכנון האתר.

לאחר מכן, ניתן לגשת לתהליך הפיתוח והקמת האתר עצמו תוך התמקדות בממשק נוח למשתמש, תכנים איכותיים ורלוונטיים וחווית לקוח אופטימלית.

לבסוף, מגיע שלב קידום האתר כדי לחשוף אותו לפני קהל היעד הרלוונטי הרחב ביותר.

בכל שלב מומלץ מאד להיעזר במומחים ויועצים מקצועיים שיסייעו למקסם את התועלת והתשואה על ההשקעה באתר.

בניית אתר לעסק

איך לקדם עסקים בגוגל? Vataro Digital היא התשובה

הגיע הזמן לקדם את העסק שלכם בגוגל – מנוע הצמיחה המוביל ביותר לכל עסק המאפשר להגדיל חשיפה והתעניינות ולמשוך עשרות לקוחות חדשים.

נעים מאד, אנו Vataro Digital סוכנות לשיווק דיגיטלי וקידום אתרים בגוגל בעלי ידע וניסיון רב. במסגרת שירותינו אנו עוסקים רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן, עריכת מצגות ועוד. הצטרפו לקהל לקוחותינו ותיהנו משיווק דיגיטלי 360 במחירים משתלמים במיוחד!

קידום עסקים בגוגל עושים רק אצל המקצוענים

או מלא את הטופס המצורף ונחזור אליך בהקדם
חיפוש
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.