מה זה אוטומציה שיווקית

מה זה אוטומציה שיווקית?

תוכן עניינים

עד היום שמעתם על אוטומציה שיווקית או Marketing Automation ולא בדיוק הבנתם מה רוצים מכם? כעת נדון בשאלה המסקרת מה זה אוטומציה שיווקית ולשם מה אנחנו בכלל זקוקים לה.

אוטומציה שיווקית היא תהליך שבו משתמשים בטכנולוגיה על מנת לבצע משימות שיווקיות באופן אוטומטי או חצי אוטומטי. מדובר בכלים, פלטפורמות ותוכנות שונות שמטרתן להקל, לייעל ולשפר את תהליכי השיווק. אוטומציה שיווקית יכולה לעזור לעסקים קטנים ולאנשי דיגיטל לחסוך זמן יקר ולהגדיל את התפוקה והיעילות.

בהמשך המאמר נכיר טוב יותר את המושג אוטומציה שיווקית ונבין איך היא יכולה לעזור לנו במאמצי השיווק.

יתרונות האוטומציה השיווקית

חיסכון בזמן

אוטומציה שיווקית מאפשרת לחסוך זמן רב בביצוע משימות שגרתיות כמו פרסום ברשתות החברתיות, שליחת מיילים שיווקיים והפקת דוחות, כמו גם במגוון משימות בעולמות האיקומרס. האוטומציה השיווקית מבצעת משימות אלה באופן אוטומטי לפי לוח זמנים מוגדר מראש. כך נחסך הצורך לבצע אותן ידנית שוב ושוב.

הרחבת היקף הפעילות

האוטומציה השיווקית מאפשרת גם להגדיל את היקף הפעילות השיווקית מבלי להוסיף כוח אדם. למשל, אפשר ליצור קמפיינים לפנייה אוטומטית למספר גדול של לקוחות פוטנציאליים בזמן קצר יחסית.

שיפור המיקוד והדיוק

בעזרת האוטומציה השיווקית אפשר גם לשפר את המיקוד והדיוק של הפעילות השיווקית על ידי הגדרה מדויקת של קהלי יעד והתאמת המסרים השיווקיים לצרכי הלקוח. בנוסף ניתן לנטר ולמדוד את תוצאות הקמפיינים השיווקיים בצורה מדויקת ועל ידי כך לשפר אותם.

חיסכון בעלויות

אוטומציה שיווקית יכולה להוזיל משמעותית את עלויות הפרסום והשיווק. ניתן לנצל את האפשרויות שמציעות הפלטפורמות השונות לקמפיינים אוטומטיים בעלות נמוכה.

שיפור המיתוג

ניתן להשתמש באוטומציה שיווקית גם כדי לשפר את המיתוג והמוניטין של העסק על ידי שליחה אוטומטית של תוכן שיווקי רלוונטי ובאיכות גבוהה ללקוחות השונים.

ניטור ומדידה

האוטומציה השיווקית מאפשרת ניטור ומדידה של תוצאות הקמפיינים השיווקיים בצורה מדויקת, ולפי זה לשפר ולהתאים אותם להמשך.
Marketing Automation

סוגי כלים לאוטומציה שיווקית

קיימים מגוון כלי אוטומציה שיווקית המיועדים לסייע לעסקים לנהל ולשפר את פעילותם השיווקית. להלן כמה מהכלים העיקריים:

אוטומציה לקמפיינים שיווקיים

כלי אוטומציה המאפשרים לתזמן, להגדיר קהלי יעד ולהפעיל קמפיינים דיגיטליים באופן אוטומטי. לדוגמה, שליחה של סדרת מיילים שיווקיים או קמפייני רשתות חברתיות על פני זמן מוגדר מראש.

אוטומציית ניהול לקוחות

מערכות CRM אוטומטיות אוספות נתונים על הלקוחות ומסייעות לנתח ולנהל אותם. כמו כן הן יכולות לשלוח הודעות וליצור אינטראקציה עם הלקוחות באופן אוטומטי.

צ'אטבוטים

רובוט תוכנה המנהל שיחות עם לקוחות באתרי צ'אט באופן אוטומטי 24/7. הצ'אטבוט יכול לענות על שאלות נפוצות, לאסוף נתונים ולהפנות לנציג אנושי במידת הצורך.

אוטומציית תשלומים וחיובים

כלים אלה יכולים ליצור ולשלוח באופן אוטומטי חשבוניות, קבלות ותזכורות תשלום ללקוחות. כמו כן הם יכולים לאסוף באופן אוטומטי תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי.

כלי ניתוח מידע ובינה עסקית

כלים אלה אוספים נתונים ממקורות שונים כמו אתר האינטרנט, מדיות חברתיות, מערכות CRM ועוד. באמצעות אלגוריתמים הם מנתחים את המידע ומספקים תובנות שיווקיות שימושיות לצורך קבלת החלטות.

פלטפורמות אוטומציה שיווקית

מערכות All in one המאפשרות לחבר יחדיו מגוון כלי אוטומציה שיווקית ולהפעיל אותם כמערכת משולבת אחת. מערכות אלה עשויות להתאים במיוחד לעסקים בינוניים וגדולים יותר עם צרכים מורכבים.ישנם עוד עשרות כלים שונים התורמים לאוטומציה של תהליכים שיווקיים ושיפור השירות ללקוח. בחירת הכלים המתאימים תלויה בצרכים הייחודיים של העסק שלך.

סיכום סוגי כלי האוטומציה הפופואריים

סוג אוטומציה שיווקיתהסברדוגמה
אוטומציית קמפיינים שיווקייםמאפשרת לתזמן, להגדיר קהלי יעד ולהפעיל קמפיינים דיגיטליים באופן אוטומטיMailchimp, Sendinblue
אוטומציית ניהול לקוחות (CRM)אוספת נתונים על הלקוחות, מסייעת לנתח ולנהל אותם ולשלוח הודעות באופן אוטומטיSalesforce, HubSpot, Zoho
צ'אטבוטיםרובוט תוכנה המנהל שיחות עם לקוחות באתרי צ'אט באופן אוטומטי 24/7Chatfuel, Flow XO, Manychat
אוטומציית תשלומים וחיוביםיוצרת ושולחת חשבוניות, קבלות ותזכורות תשלום וגובה תשלומים באופן אוטומטיWave, Paypal, Stripe
כלי ניתוח מידע ובינה עסקיתאוספים ומנתחים נתונים עסקיים ומספקים תובנות שיווקיותGoogle Analytics, Mixpanel, Adobe Analytics
פלטפורמות אוטומציה שיווקיתמאפשרות לחבר מגוון כלים למערכת משולבת אחתMarketo, SharpSpring, HubSpot
סוגי כלי אוטומציה שיווקית

מה זה אוטומציה שיווקית - לסיכום

אם יש לך עסק קטן או בינוני, אתה בטוח מכיר היטב את האתגר הזה – להעמיס על עצמך היקף הולך וגדל של מטלות שיווק וקידום מכירות, בנוסף לכל הדברים האחרים שאתה אחראי עליהם כבעל העסק. גם אם יש לך כמה עובדים, הרי בסופו של דבר כל הנטל הזה מוטל במידה רבה על כתפיך.הרעיון של אוטומציה שיווקית הוא פשוט – להשתמש בטכנולוגיה כדי "לשחרר" אותך מחלק ניכר מהעומס הזה. כלומר להעביר באופן חלקי את הביצוע השוטף של משימות כמו שליחת מיילים, ניהול קמפיינים וניתוח נתונים שיווקיים למחשבים ותוכנות מתקדמות. זה יחסוך לך זמן יקר אותו תוכל להשקיע בפיתוח המוצר או השירות שלך ובהמשך הקידום האורגני של האתר שלך. להמשך קריאה בנושא אוטומציה שיווקית והשפעותיה על ניהול העסק שלכם לחצו כאן.
חיפוש
כל מה שרציתם לדעת על אסטרטגיה שיווקית
מהי אסטרטגיה שיווקית?

בעולם העסקי התחרותי של היום, בניית אסטרטגיה שיווקית ברורה וממוקדת היא המפתח להצלחה מתמשכת של עסקים, החל מסטארט-אפים צעירים וכלה בחברות גלובליות מובילות. עסק שאינו

קרא עוד »
איך לבנות מצגת עסקית
איך לבנות מצגת עסקית?

מצגת עסקית היא דרך מעולה להעביר רעיונות, ידע לגביי מוצרים או שירותים ואף לשכנע את הקהל לנקוט בפעולה מסוימת. במאמר שלפניכם נסקור את השלבים העיקריים

קרא עוד »
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.