מחקר מילות מפתח

איך עושים מחקר מילות מפתח מקצועי ומקיף?

תוכן עניינים

מחקר מילות מפתח הוא תהליך מרכזי וחשוב במיוחד במסגרת עבודת קידום אתרים שעוזר להבין מה אנשים באמת מחפשים באינטרנט. לדוגמה, אם מישהו מקליד איך עושים מחקר מילות מפתח במנוע החיפוש, סביר להניח שהוא מעוניין ללמוד על התהליך והטכניקות של מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח חשוב במיוחד לבעלי אתרים מכיוון שהוא מאפשר להם להבין במדויק מה הלקוחות הפוטנציאליים שלהם מחפשים, ובכך ליצור עבורם תוכן רלוונטי בעל ערך רב. מיקוד במילות המפתח הנכונות הוכח לא פעם כגורם המסייע לשפר את נראות האתר, למשוך יותר תנועה ולהגדיל הכנסות.

מה חשיבותו של מחקר מילות מפתח לקידום אתרים?

מחקר מילות מפתח הוא מרכיב חשוב במיוחד בתחום הקידום האורגני (SEO) ושיווק תוכן היות והוא מעניק:

1) תובנות עסקיות חשובות לגבי מילות המפתח והביטויים הרלוונטיים ביותר למוצרים או לשירותים שלכם, קהל היעד שלכם, הנושאים בהם הם מתעניינים, השפה בה הם משתמשים בעת חיפוש מידע, כוונת החיפוש שלהם ועוד.

2) חשיפה למילות המפתח בעלות נפח החיפוש הגבוה ביותר, לצד מילות מפתח “זנב ארוך” בעלות נפח חיפוש קטן יותר אך מידת רלוונטיות גבוהה יותר.

הסעיפים הנ”ל מאפשרים בסופו של דבר ליצור תוכן רלוונטי ובעל ערך עבור הגולשים שלכם כזה שיעזור לכם לבסס את המומחיות שלכם הן בעייני הגולשים והן בעייני גוגל ומנועי חיפוש נוספים ויביא להגברת הנראות שלכם בתוצאות מנועי החיפוש (SERP).

כעת אציג בפניכם את השיטות השונות והמומלצות למחקר מילות מפתח איכותי
שיסייע לכם בהגדלת הטראפיק האורגני לאתר שלכם

איך עושים מחקר מילות מפתח כמו המקצוענים?

סיעור מוחות

מומלץ להתחיל את מחקר מילות המפתח שלכם בסיעור מוחות הכולל רשימת מילות מפתח כלליות הקשורות לעסק או לתעשייה בה אתם עובדים. מילים אלה יכולות להיות שמות של מוצרים או שירותים, ביטויים מוכרים בענף שלכם, נושאים חמים או חדשים וכל נושא רלוונטי נוסף. בעת סיעור מוחות למילות מפתח, חשוב לחשוב כמו קהל היעד שלכם – באילו ביטויים ומונחים הם עשויים להשתמש בעת חיפוש מידע הקשור לאתר או לתוכן שלכם.

נתחו את המתחרים שלכם

כדי לקבל תובנות לגבי מילות המפתח והאסטרטגיות שפועלות בתעשייה שלכם, כדאי מאד לעיין באתרי המתחרים שלכם. אתרו את מילות המפתח שהם מכוונים אליהם ומשתמשים בהם בתוכן האתר שלהם, כמו גם כל טקטיקת SEO אחרת בה הם עושים שימוש. זה יכול לעזור לכם לזהות פערים והזדמנויות לשיפור מאמצי ה-SEO שלכם.

מחקר מתחרים

מחקר מילות מפתח מתחרים באמצעות Screaming Frog

שיטה נוספת ומומלצת במיוחד למחקר מילות מפתח איכותי המבוסס על מתחרים בתחום היא באמצעות כלי סריקת האתרים Screaming Frog

השלבים שיש לבצע לצורך מציאת מילות מפתח בדרך זו:

#1 אתרו את המתחרים המובילים בענף או בנישה שלכם. ההעדפה היא ל3-4 אתרים המופיעים בעמוד ה-1 בתוצאות החיפוש.

#2 סרקו כל אחד מהאתרים באמצעות ה-Screaming Frog על ידי הזנת כתובת האתר שלו בשורת החיפוש ולחיצה על כפתור Start.

#3 לאחר שהסריקה הושלמה, לחצו על הכרטיסיות "Page Titles" ו-"Meta Descriptions" כדי לראות את רשימה כל כותרות הדפים ותיאורי המטא שלהם.

#4 מבין מילות המפתח והביטויים שמצאתם, אתרו את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לעסק שלכם וקבצו אותם על פי קטגוריות / תתי קטגוריות בקובץ אקסל.

על ידי שימוש בכלי זה ניתן לקבל תובנות נהדרות לגבי אסטרטגיית ה-SEO שלהם שתעזור לכם לזהות הזדמנויות או פערים במחקר המילים שלכם. בשורה התחתונה, תוכלו להשתמש במידע זה כדי לשפר עד כמה שניתן את מילות המפתח הרלוונטיות עבורכם ואת הנראות שלכם בתוצאות מנועי החיפוש. 

שלבו מילות מפתח עם ‘זנב ארוך’ (Longtail Keywords)

מילות מפתח זנב ארוך הם ביטויים ספציפיים וארוכים יותר שמשתמשים עשויים לחפש. ביטויים אלה יכולים לעזור לכם למקד את מחקר המילים לקהל יעד נישתי ולספק תוכן ממוקד יותר לגולשים שלכם. קיימים מגוון כלים (בהם אעסוק בהמשך המאמר) שיוכלו לעזור לכם בזיהוי מילות מפתח זנב ארוך הקשורות לעסק או לתעשייה שלכם.

גרף דוגמא למילות מפתח זנב ארוך

בדקו מהי כוונת המשתמש (User Intent)

חשבו על הכוונה מאחורי שאילתת החיפוש של משתמש בעת בחירת מילות מפתח למיקוד. איך אפשר לעשות את זה? פשוט מאד, חפשו במנוע החיפוש אחר המילה או הביטוי אותו תהיו מעוניינים לקדם. צפו ב-2-3 התוצאות הראשונות שקיבלתם. האם הם מספקים מידע או בכלל מציעים מוצר או שירות? הקפידו למקד למילות מפתח התואמות את כוונת המשתמש, שכן זה יעזור לכם לקבל עוד כמה נקודות זכות בעייני גוגל וכאמור בעייני הגולש.

הערכת קושי של מילות מפתח (keyword Competition או keyword Difficulty)

במרבית התחומים (אם לא בכולם) קיימות מילות מפתח גנריות ופופלאריות במיוחד שרמת התחרות בהן גבוהה מאד היות וכל בעל עסק מעוניין להופיע תחתיה. העניין הוא שללכת עם הראש בקיר ולנסות להגיע למקומות הראשונים במילים מהסוג הזה יכול לקחת זמן רב (לעתים אף מספר שנים).

לכן אחת ההמלצות הטובות והחשובות ביותר בכל הנוגע לחקר מילות מפתח איכותי היא לשלב מילות מפתח רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם ברמת תחרות נמוכה אפילו אם קיים נפח חיפוש קטן עבורן. כן, הבנתם נכון – השקעה במילות מפתח רלוונטיות עם נפח חיפוש קטן ומידת תחרותיות נמוכה גם כן, משתלמת פעמים רבות הרבה יותר מקידום מילים ברמת תחרות גבוהה ובעלות נפח חיפוש גבוה ומאפשרת לכם להגיע לתוצאות מהירות יותר.

שימוש בכלי מחקר מילות מפתח כמו Ahref, Moz Keyword Explorer או SEMrush יוכל לעזור לכם להעריך עד כמה קשה ומאתגר יהיה להיות מדורגים עבור מילת מפתח מסוימת. העדיפו לבחור מילות מפתח עם ציוני קושי נמוכים יותר, משמע תחרות נמוכה יותר, כדי להגדיל את הסיכויים לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

סרץ’ קונסול מבית גוגל הוא כלי חינמי ורב ערך להבנת האופן שבו משתמשים מוצאים את האתר שלכם ומקיימים איתו אינטראקציה. תחת לשונית ‘ביצועים’ ניתן לגשת לשאילתות (מילות מפתח) שמובילות תנועה לאתר שלכם ולהבין האם מילות המפתח הרצויות עבורכם אכן מושכות גולשים לאתר שלכם כמו גם לצפות במילים חדשות דרכן גולשים מגיעים אליכם לאתר. תתפלאו לדעת כמה האפשרות הזו בשילוב אופטימיזציית תוכן נכונה ועקבית יכולה לשפר את הדירוגים שלכם בתוצאות החיפוש ולמשוך עוד ועוד תנועת גולשים.

בדיקת שאילתות חיפוש בסרצ' קונסול

כלים למחקר מילות מפתח שאתם חייבים להכיר

המשלים האוטומטי של גוגל

על ידי שימוש בתכונת ההשלמה האוטומטית של גוגל, תוכל לחשוף רעיונות למילות מפתח רלוונטיות ויקרות ערך שיוכלו לעזור לכם בקידום האתר שלכם ומשיכת תנועה רבה יותר. הרעיון הוא פשוט להתחיל בהקלדת מילת מפתח רלוונטית בשורת החיפוש של גוגל ולבדוק אחר ההצעות המופיעות בתפריט ההשלמה האוטומטית. הצעות אלו מבוססות על שאילתות חיפוש בפועל, כך שהן יכולות להיות רעיונות טובים למילות מפתח למיקוד. רשמו את ההצעות הרלוונטיות ביותר וחזרו על התהליך עבור מילות מפתח רלוונטיות נוספות. בסיום שלב זה, מומלץ לעבור לאחד מכלי מחקר מילות מפתח (בהם אעסוק בהמשך) כדי לנתח את נפח החיפוש ורמת התחרות עבור כל מילת מפתח וכדי לקבוע את סדר העדיפויות הנכון עבורכם.

משלים המילים האוטומטי של גוגל

הכלי החינמי הזה שמציעה גוגל הוא נקודת התחלה מצוינת למחקר מילות מפתח. הוא נחשב קל ונוח לשימוש ומספק נתונים על נפח החיפוש והתחרות של מילות מפתח ספציפיות, כמו גם הצעות למילות מפתח ומגמות. מעבר לכך הכלי נחשב לחלק בלתי נפרד ממערכת המודעות הממומנות של גוגל (Google Ads) ומספק נתונים מדויקים ומהימנים על נפח החיפוש במסגרת הפעלת קמפיינים ממומנים.

יתרונות:

כלי בדיקה קל לשימוש (בייחוד למתחילים את דרכם בתחום הSEO)

הצעות למילות מפתח וזיהוי וריאציות פוטנציאליות של מילות מפתח

חסרונות:

נפחי החיפוש אינם מדויקים במידה ולא קיים חשבון מודעות פעיל (כלומר במידה ואתם לא מפעילים כרגע קמפיינים ממומנים בגוגל).

מתכנן מילות המפתח של גוגל - נפחי חיפוש לדוגמא

כלי חינמי מבית גוגל גם כן המאפשר לכם לעקוב אחר הפופולריות של מילות מפתח וביטויים ספציפיים לאורך זמן. הייחודיות של Google Trends היא בכל הקשור לזיהוי מגמות ותנודות עונתיות בהתנהגות החיפוש, כמו גם להשוואת הפופולריות של מילות מפתח או נושאים מרובים. שימוש ב – Google Trends יוכל לעזור לכם גם הוא בזיהוי מילות מפתח ונושאים פופולריים שאפשר לשלב בתוכן האתר שלכם כדי למשוך יותר תנועה לאתר ולשפר את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.

יתרונות:

תובנות לגבי הפופולריות של מילות מפתח ספציפיות לאורך זמן

אפשרות השוואה בין מילות מפתח או נושאים מרובים

זיהוי מגמות עונתיות או אזוריות בהתנהגות החיפוש

חסרונות:

לא מספק נתוני נפח חיפוש או מדדי קושי עבור מילות מפתח

מוגבל לניתוח התנהגות החיפוש בגוגל

השוואה מונחים בגוגל טארנדס

כלי Freemium מצוין שעוזר לגלות ביטויי מפתח ‘זנב ארוך’ על ידי הצגת השאלות והשאילתות שיש לאנשים סביב מילת מפתח מסוימת. שימושי לזיהוי כוונת המשתמש וביטויי חיפוש נפוצים, כמו גם ליצירת רעיונות תוכן המבוססים על שאלות נפוצות.

יתרונות:

הצעות למילות מפתח מסוג זנב ארוך המבוססות על שאילתות משתמשים

עזרה בזיהוי כוונת המשתמש וביטויי חיפוש נפוצים

תצוגה ייחודית עבור רעיונות למילות מפתח

חסרונות:

לא חזק בעברית מהניסיון שלי איתו

נתוני נפחי חיפוש מוגבלים עבור מילות מפתח

מבחר הצעות מצומצם בהשוואה למתחרים בתחום

בין הכלים הבולטים בעולם הSEO ובחקר מילות מפתח בפרט. מדובר בכלי בתשלום הכולל מחקר וניתוח מילות מפתח באופן מעמיק למדי. Ahrefs מציע נתוני נפח חיפוש, ציוני קושי – מידת תחרות (Keyword Difficulty) של מילות מפתח ומדדים אחרים שיעזרו לכם לזהות את מילות המפתח החשובות ביותר עבור העסק שלכם. בנוסף, Ahref מספק כלים לניתוח מתחרים ותחומים שונים, המאפשרים הבנה טובה יותר של אסטרטגיות מילות המפתח של המתחרים שלך וזיהוי הזדמנויות לביצועים טובים יותר.

יתרונות:

מגוון מקיף של תכונות מחקר מילות מפתח, כולל נתוני נפח חיפוש, ציוני קושי של מילות מפתח ועוד

כלים מעמיקים לניתוח מתחרים וניתוח תחום

כולל תכונות לניתוח קישורים נכנסים וביקורות אתרים

חסרונות:

עלול להיות יקר עבור עסקים קטנים בתחילת דרכם או אנשים פרטיים

בעל עקומת למידה ארוכה וממושכת יותר מכלים אחרים

כלי נוסף בתשלום המספק תכונות מחקר מקיפות של מילות מפתח, כמו גם כלי SEO וכלי שיווק דיגיטליים אחרים. SEMrush מציע ציוני קושי של מילות מפתח, נתוני נפח חיפוש והצעות למילות מפתח קשורות, כמו גם אפשרויות לחקר מתחרים, כלים לניתוח קישורים נכנסים וביקורת אתרים. SEMrush היא בחירה פופולרית בקרב אנשי מקצוע בשיווק דיגיטלי בשל מגוון רחב של תכונות וממשק ידידותי למשתמש.

יתרונות:

מגוון רחב של תכונות SEO ושיווק דיגיטלי בנוסף למחקר מילות מפתח, כולל ניתוח קישורים נכנסים וביקורת אתרים

דירוגי קושי של מילות מפתח ונתוני נפח חיפוש, כמו גם הצעות למילות מפתח קשורות

כולל כלי ניתוח מתחרים

חסרונות:

עלול להיות יקר עבור עסקים קטנים בתחילת דרכם או אנשים פרטיים

לא מספק תמיד הצעות רבות למילות מפתח בדומה לכלים אחרים

כלי בתשלום המספק מגוון תכונות למחקר מילות מפתח, כולל ציוני קושי של מילות מפתח, נתוני נפח חיפוש והצעות למילות מפתח קשורות. Moz Keyword Explorer משתלב גם עם כלים אחרים של Moz ומאפשר לכם לקבל תובנות נוספות לגבי אסטרטגיית ה-SEO שלכם. כלי זה נחשב לבחירה פופולרית בקרב מקצועני SEO בשל הדיוק וקלות השימוש בו.

יתרונות:

מגוון רחב של תכונות מחקר מילות מפתח, כולל ציוני קושי של מילות מפתח, נתוני נפח חיפוש ועוד

הצעות וניתוח מילות מפתח עבור מדינות ואזורים מרובים

סנכרון עם כלים אחרים של Moz לתובנות נוספות בנושא SEO

חסרונות:

עלול להיות יקר עבור עסקים קטנים בתחילת דרכם או אנשים פרטיים

לא מספק תמיד הצעות רבות למילות מפתח בדומה לכלים אחרים

כלי בתשלום המספק מחקר וניתוח מילות מפתח, כולל הצעות למילות מפתח ארוכות זנב ונתוני נפח חיפוש. Keywordtool.io מציע גם אינטגרציות עם כלי SEO וכלי שיווק דיגיטליים אחרים, המאפשרים לייעל את תהליך המחקר והניתוח שלכם.

יתרונות:

מגוון רחב של הצעות למילות מפתח, כולל וריאציות של מילות מפתח זנב ארוך

נתוני נפח חיפוש וציוני קושי של מילות מפתח

אינטגרציות עם כלים אחרים לקידום אתרים וכלי שיווק דיגיטליים

חסרונות:

עלול להיות יקר עבור עסקים קטנים בתחילת דרכם או אנשים פרטיים

עשוי לספק ניתוח ותובנות פחות מעמיקים ביחס לכלים אחרים

כלים מומלצים נוספים לקידום אתרים

רוצים לעלות שלב במחקר המילים ובעבודת ה SEO על האתר שלכם? זוהי רשימת הכלים המומלצים ביותר בכל הנוגע לעבודת SEO מקצועית ולחקר מילות מפתח בפרט לדעתי ולדעת מרבית מקדמי האתרים בעולם.

איך עושים מחקר מילות מפתח - לסיכום

מטרתו של מחקר מילות מפתח היא לא למלא את התוכן שלכם בכמה שיותר מילות מפתח. גישה זו אולי עבדה בימים הראשונים של קידום אתרים, אבל אלגוריתמי החיפוש של היום הרבה יותר מתוחכמים. הם יכולים לזהות מתי התוכן מותאם יתר על המידה ולהעניש אתרים על כך.

לכן, ההמלצה הטובה ביותר למחקר מילות מפתח יעיל הוא למצוא את האיזון הנכון בין רלוונטיות, נפח חיפוש ותחרות. עם עבודה נכונה ועקבית, תוכלו גם אתם למצוא את המילים שהקהל שלכם מחפש ולהשתמש בהם כדי ליצור תוכן שעונה על שאלותיו, פותר את הבעיות שלו ובסופו של דבר מוביל יותר תנועה לאתר שלכם.

על ידי שימוש במגוון הכלים והטיפים שהוצגו במאמר זה תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח יעיל, מקצועי ומדויק ולפתח אסטרטגיית SEO חזקה עבור האתר שלכם. זכרו להתמקד בתוכן איכותי ורלוונטי למשתמשים שלכם, ולפקוח עין תמיד על מגמות משתנות ושיטות עבודה מומלצות בעולם ה-SEO.

איך עושים מחקר מילות מפתח
חיפוש
ניהול מוניטין ברשת
מה זה ניהול מוניטין ברשת

מהו ניהול מוניטין ברשת ומדוע הוא חשוב? ניהול מוניטין ברשת מתייחס לניהול תדמית ולמוניטין של אדם, עסק או מותג במרחב הדיגיטלי – בעיקר באינטרנט, במנועי

קרא עוד »
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.