איך לבנות מצגת עסקית

איך לבנות מצגת עסקית?

תוכן עניינים

מצגת עסקית היא דרך מעולה להעביר רעיונות, ידע לגביי מוצרים או שירותים ואף לשכנע את הקהל לנקוט בפעולה מסוימת. במאמר שלפניכם נסקור את השלבים העיקריים שיעזרו לכם להבין איך לבנות מצגת עסקית מוצלחת.

אילו סוגי מצגות עסקיות קיימות?

מצגת מוצר

מצגת המשמשת להצגת מוצר או שירות חדש, כמו גם להצגת תכונות ומאפיינים חדשים.

מצגת מכירות

מצגת מסוג זה מיועדת לשכנע ולעודד אנשים לקנות משהו, בין אם מדובר בפריט או בשירות.

מצגת שיווקית

מצגת מסוג זה כוללת בדרך כלל שלוש מטרות מרכזיות: לחנך, לשכנע ולהודיע/להציג את התכונות וההצעות של החברה.

מצגת משקיעים

מצגת מסוג זה משמשת לשכנוע משקיעים פוטנציאליים לגבי תוכניות ורעיונות עסקיים של החברה. לחצו כאן כדי לדעת איך להכין מצגת משקיעים ברמה הגבוהה ביותר.

חלוקה נוספת הקיימת בתחום המצגות העסקיות הינה על פי המאפיינים הבאים:

אינפורמטיבי – מצגת שמטרתה לספק מידע חדש ובעל ערך.

הדגמה – מצגת שמטרתה להראות או להדגים דבר מה.

משכנע – מצגת שמטרתה לשכנע אדם או קבוצה לבצע פעולה מסוימת.

בניית מצגת עסקית - טיפים מומלצים

הגדירו מטרה ובנו סיפור למצגת

בניית מצגת עסקית

כשרוצים לדעת איך לבנות מצגת עסקית חשוב לשאול את השאלות הנכונות לפני שמתחילים, כמו: "מה המטרה שלי?", "מה הסיפור שלי?" ו"איך אני אגיע לשם?". אל תתחילו לעצב את המצגת שלכם תוך כדי תנועה, אלא הגדירו מראש מהן המטרות שלכם ומה אתה מנסים להעביר. כמו כן, מומלץ לתחום את המצגת העסקית והשקופיות הכלולות בה באמצעות ראשי פרקים ועל פי משך הזמן העומד לרשותכם.

הכירו את קהל היעד שלכם

קהל יעד לפרזנטציה

המפתח למצגות עסקיות מוצלחות הוא התאמתן לקהל היעד. עליכן להבין מהם הצרכים והאינטרסים של קהל היעד, וכיצד ניתן להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר כדי להיות אפקטיביים. מצגת עסקית למשקיעים תהיה שונה מזו המיועדת ללקוחות החברה שלכם. המשקיע יצפה למידע ומספרים פשוטים שיעזרו להצדיק את הערך של העסק על מנת למקסם את ההחזר על ההשקעה. הלקוח, לעומת זאת, ירצה מידע נוסף על האופן שבו החברה יכולה לעזור לו בחיי היומיום ולפתור בעיות שעלולות להיות לו. מצגת המיועדת לפנים הארגון תעניק מענה לאנשי הצוות שלכם שירצו להבין בבירור מהם הערכים המוספים של המוצרים והחברה בכלל. אנשי מכירות ייטו לרוב להתמקד בנושאים כמו שכר ועמלות. בשורה התחתונה, בעת הכנת מצגת עסקית חשוב לעשות הבחנה ברורה מיהו קהל היעד שלכם.

הוסיפו קריאה לפעולה

הוספת קריאה לפעולה במצגת

חלק חשוב בכל מצגת עסקית הוא הקריאה לפעולה. זו הנקודה שבה צריך לשאול את הקהל האם יש לו שאלות כלשהן לאחר הצגת המצגת ואז להציע הצעה לשירות או מוצר נוסף שיועיל. למעשה אתם צריכים לחשוב עם עצמכם מהי הפעולה המרכזית שהייתם רוצים שהקהל יעשה בסיום המצגת.

עשו שימוש נרחב בוויזואליות ובהדגמות

שימוש בגרפים במצגת

עזרים חזותיים כגון תמונות, גרפים, קטעי וידאו או אנימציות ידועים כדרך יעילה במיוחד להעברת מסרים ורעיונות. חומרים ויזואליים עוזרים רבות בשמירה על קשב וסקרנות מצד הקהל שלכם. יחד עם זאת, חשוב לשמור על מינונים נכונים ולא להפריז בקטעי וידאו ארוכים מידי על מנת לשמור על רצף המצגת שלכם.

הכינו מסר פשוט, קצר וברור

מסר קצר וברור למצגת

יצירת מסר קצר ופשוט למצגת עסקית אינה עניין של מה בכך. המסר שלכם צריך להיות תמציתי, ברור וזכיר. כמו כן הוא אמור להעביר את נקודות המפתח של המצגת תוך לכידת תשומת הלב של הקהל. בהמשך לכך חשוב לזכור – לא להעמיס את המצגת שלכם בכמויות טקסט. הפוקוס צריך להיות עליכם ועל המסר אותו אתם רוצים להעביר, לכן השתדלו לא לכסות את כל המסך בתוכן. בהמשך לטיפ הקודם, מוטב לשלב עזרים חזותיים במצגת במקום להוסיף הסברים ארוכים שיסיחו את הדעת מהמסר המרכזי. לסיכום, שקופיות עמוסות תוכן יכולות להוביל ל-2 אפשרויות – או שהקהל יקרא אותם ויתעלם מדבריך לחלוטין או שהוא יתקשה לקרוא תוך כדי הקשבה וכך תאבד את תשומת ליבו.

חשבו על הסביבה בה תוצג המצגת

כדי להראות מקצועי ולתת רושם ראשוני מצוין, יש צורך בתכנון נכון ובהתאמת המצגת העסקית שלכם לתנאי התצוגה. לדוגמה, אם אתם מציג בחדר ישיבות עם שני מסכים ושני מקרנים, יש לוודא שהשקופיות פועלות היטב גם על מסכים וגם על מקרנים. לעומת זאת, אם אתם מציג באינטרנט באמצעות PowerPoint Online או Google Slides, וודא שהתוכן שלך נראה טוב בכל המכשירים וגדלי המסך.

שמירה על גודל פונט ברור וקריא

חשוב לוודא שהשקופיות במצגת ניתנות לקריאה אפילו מרחוק. ניתן לעשות זאת על ידי הגדלת גודל הגופן או על ידי הוספת ניגודיות צבע לטקסט. כמו כן, הימנעו משימוש בצבעים זוהרים ומסנוורים כדוגמת צהוב, ורוד או ירוק זוהר.

שמרו על עיצוב מיתוגי ומוקפד

יצירתיות בעיצוב מצגות עסקיות בשילוב עם תשומת לב לפרטים יוצרים רושם מצוין ומשקפים את רוח המוצר והחברה. הקפידו לשלב את את צבעי המותג והלוגו לאורך המצגת כך שתישמר מקצועית ובעלת זיקה לחברה שלכם.

איך לבנות מצגת עסקית - בחירת הטכנולוגיה להכנת המצגת

בחירת הטכנולוגיה הנכונה למצגת

מצגות עסקיות ניתן להכין באמצעות מגוון סוגי טכנולוגיות, בחירת הטכנולוגיה הנכונה עבור המצגת העסקית שלך היא חיונית.

בניית מצגות עסקיות ב Power Point

התוכנה הפופולרית ביותר המשמשת לבניית מצגות בכלל ובניית מצגות עסקיות בפרט. היא קלה לשימוש ובעלת תבניות רבות שניתן לבחור מהן. עם זאת, החסרונות בשימוש ב-PowerPoint הוא שלא ניתן לערוך את המצגת בזמן אמת וכן שהיא לא תומכת באנימציות או מעברים שיכולים לגרום למצגות להיראות יותר מקצועיות.

בניית מצגות אונליין

מצגות מקוונות הן דרך מצוינת לחלוק את הרעיונות שלכם עם העולם ואף לקבל משוב חזרה. ישנם כלים רבים שיוכלו לעזור לכם ליצור מצגת מקוונת, חלקם בחינם וחלקם דורשים תשלום. קיימים היום מגוון כלים מיוחדים להכנת מצגות AI המאפשרים ליצור מצגות אינטראקטיביות המשלבות אנימציות, מעברים וסרטונים בקלות ובמהירות. כמה מהכלים הפופולריים ביותר ליצירת מצגות מקוונות כוללים את Emaze ,Canva ,Zoho Show ,Prezi ,Google Slides ,SlideShare ועוד. להמשך קריאה בנושא הכנת מצגות AI לחצו כאן.

בניית מצגת עסקית - לסיכום

לסיכום, בניית מצגת עסקית ברמה מקצועית היא משימה לא פשוטה. נדרש זמן ומאמץ כדי ליצור מצגת מושכת שתעביר את הרעיונות שלכם באופן הטוב ביותר. יחד עם זאת, אם תעקבו ותפעלו אחר הטיפים המוזכרים במאמר זה, תוכלו גם אתם ליצור מצגת נהדרת שתעזור לכם לקלוע למטרה ולהעביר את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר.

קצרים בזמן? פנו אלינו כעת ונשמח לסייע לכם בהכנת מצגת עסקית מקצועית
בהתאם למטרתכם, טעמכם ה
אישי ותקציבכם. מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם.

בניית מצגת מקצועית
חיפוש
כל מה שרציתם לדעת על אסטרטגיה שיווקית
מהי אסטרטגיה שיווקית?

בעולם העסקי התחרותי של היום, בניית אסטרטגיה שיווקית ברורה וממוקדת היא המפתח להצלחה מתמשכת של עסקים, החל מסטארט-אפים צעירים וכלה בחברות גלובליות מובילות. עסק שאינו

קרא עוד »
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.