קופירייטינג

אמנות השכנוע. במילה או שתיים.

קופירייטר. המוציא לפועל של עולם הפרסום.

העולם היום עובד בקצב מהיר. מאד מהיר. כדי לבדל את עצמך מול אינספור מתחרים, חשוב ליצור את הקופיריטיינג ושורת המסר הנכונים ביותר באמצעות קופירייטר מומלץ ומנוסה ולהבין מהי ההבטחה הפרסומית שלכם כלפיי האדם אליו אתם פונים. על מנת למצוא את אותו מסר, חשוב ליצור בריף מסודר הכולל את השלבים הבאים.

רוצים להפוך מבקרים באתר ללקוחות?
חסר לכם הדיוק והחדות בתוכן הפרסומי שלכם?
לפרטים נוספים וקבלת הצעת מחיר, מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם​

קופירייטינג מקצועי מתחיל בהגדרת מטרות, יעדים ואסטרטגיה

הגדרת מטרות

האם אתם מעוניינים לייצר מודעות כלפיי מוצר / שירות חדש? לשנות תדמית קיימת? ליצור השפעה או הנעה לפעולה? לספק סיבות להעדפה? לעורר רצונות? להיאבק מול המתחרים? כמו שאתם יכולים לראות קיימות מגוון מטרות, לכן חשוב להתכוונן ולבחור בזו הנכונה עבורכם ועבור המותג שלכם.

הצבת יעדים

מה ייחשב מבחינתכם הישג (לדוגמא: עלייה של 20% במחזור המכירות החודשי או השגת 30 לידים ביום?) ומה ייחשב ככישלון. ללא הגדרת יעדים מדויקת, קשה לאמוד את הצלחת הקמפיין הפרסומי שלכם ואת איכות הקופירייטינג שנכתב עבורו.

גיבוש אסטרטגיה

הגיע הזמן להיכנס לעובי הקורה ולהתחיל לאסוף את כל המידע אודות המוצר / השירות שלכם כחלק מבניית האסטרטגיה השיווקית שלכם. מהם השימושים בו, מיהם המשתמשים בו, מהו תהליך הייצור, מהו השם, האריזה והמחיר, יתרונות וחסרונות ביחס למתחרים וכמובן תועלות ייחודיות שלכם על פני המתחרים בתחום.

קופירייטר

ניתוח שוק: חקר מתחרים והגדרת קהל יעד קונספטואלי

ניתוח שוק

כעת הגיע הזמן לעבור לראיית מאקרו רחבה יותר. הגדירו את הקטגוריה בה אתם פועלים, גודל השוק, באיזו מגמה הוא נמצא כעת, אילו מגמות משפיעות עליו באופן ישיר או עקיף וכמובן זהו את המתחרים שלכם בתחום (פרמטר מרכזי בכל הנוגע לגיבוש האסטרטגיה הפרסומית). מומלץ מאד לערוך את ניתוח השוק על פי מודל SWOT המוכר (חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים).

הגדרת 'קהל יעד קונספטואלי'

הגעתם לשלב בו עליכם להחליט למי אתם פונים. הרעיון המרכזי הוא להבין כי בעולם הפרסום חשוב לפנות לאדם היחיד ולא להמון, כך שהמסר יועבר באופן אישי ומדויק ולא המוני וחסר טעם. הגדירו 'פרופיל חיצוני דמוגרפי': טווח גילאים, מגדר, איזור מגורים, רמת השכלה, רמת הכנסה לצד 'פרופיל פנימי (פסיכוגרפי)': מהם צרכיו, עמדותיו ומחשבותיו של אותו אדם ביחס למוצר /שירות. שאיפת קהל היעד. זהו למעשה המשך ישיר (וחשוב במיוחד) לסעיף הקודם. כעת עליכם להבין מה הדבר שהכי חסר לקהל היעד שלכם בשוק הקיים ומעל הכל - כיצד המותג שלכם יוכל למלא ולענות על אותו צורך. שלבו בעיקר רגשות יסוד כגון אהבה, פחד, הנאה וכו'.

קופירייטר. תובנה. חגיגה

הגיעו לתובנה

רגע לפני כניסתו של קופירייטר לסיפור, יש למצוא תובנה. התובנה היא למעשה אותו משפט פשוט שישמש כבסיס לקופירייטינג הפרסומי שלכם. שימו לב: לא מדובר פה על משפט מקורי ויצירתי במיוחד, אלא על עניין קיים שכולם מכירים / נתקלים בו כך שלמעשה תיווצר תחושת הזדהות בקרב קהל היעד שלכם. הגעתם לתובנה? מעולה, כעת הגיע הזמן להציג את ההבטחה / המסר הפרסומי עבור המותג שלכם או במילים אחרות את הקופירייטינג שלכם.

קופירייטינג מוצלח

קופי מוצלח הוא אחד שבנוי על פי כל הסעיפים הנ"ל אך יחד עם זאת עומד בתנאי החשוב הבא והוא להעניק הבטחה וצידוק. כלומר, איזה דבר יקרה לצרכן כאשר ירכוש את המוצר /השירות.ניתן להגיע לכך מ-2 כיוונים עיקריים: מהצד החיובי (אילו דברים טובים יקרו אם הצרכן יקנה את המוצר / השירות שלכם) ולחילופין מהצד השלילי (אילו דברים שליליים יקרו אם הצרכן לא ירכוש את המוצר / השירות שלכם).

Vataro Digital

איפה אנחנו נכנסים לתמונה?

מעבר לשירותי כתיבת תוכן שיווקי ותוכן לקידום אתרים, אנו ב Vataro Digital מעניקים שירותי קופירייטינג נהדרים תוך שאנו לוקחים את המילה הכתובה, מחוללים איתה ניסים וגורמים למסר הפרסומי שלכם להשיג את מטרתו. לפניכם מספר דוגמאות לקופירייטינג שיצרנו

כל מה שרציתם לדעת על

קופירייטינג

קופירייטינג חיוני לכל בעל עסק, גדול או קטן, שרוצה למכור ביעילות. קופירייטינג מייצר טקסטים קולחים שמסבירים ללקוחות בדיוק למה הם צריכים את המוצר/שירות ואיזה פתרון וערך אותו עסק מציע. קופי איכותי הופך אנשים שמבקרים באתר ללקוחות משלמים ולכן הוא כלי שיווקי חיוני להצלחה.

כתיבת תוכן (Content Writing) היא כתיבה ארוכה יחסית של מאמרים, פוסטים בבלוגים, דפי נחיתה באתרים וטקסטים ארוכים אחרים.
לעומת זאת, קופירייטינג מתמקד בעיקר ביצירת טקסטים קצרים ותמציתיים – סלוגנים מקוריים, כותרות, תיאורי מוצרים, סטטוסים ופוסטים לרשתות חברתיות, מיקרו קופי לאפליקציות ועוד.
אם כתיבת תוכן יוצרת את הגוף המרכזי של התוכן השיווקי, קופירייטינג הוא יותר כמו הכותרות, הסלוגנים והטקסטים הקצרים שתופסים את תשומת הלב ומושכים לקריאה.

מגוון רחב של טקסטים שיווקיים עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד. קופירייטר יכול לסייע בניהול ערוצי מדיה חברתית, לכתוב פוסטים יצירתיים, סלוגנים, סטוריז, מיקרו קופי לאתר או אפליקציה, טקסטים שיווקיים למיילים ותוכן מגוון נוסף המותאם לצרכי הלקוח.

כתיבה שיווקית רגילה מתמקדת בתיאור יבש ועובדתי של המוצר ופחות מנסה ליצור חיבור רגשי עם הלקוחות. זו גישה שדומה לחבר שממלמל רשימה ארוכה של מפרטים טכניים ללא הפסקה. לעומת זאת, קופי יצירתי הוא כמו אותו חבר, רק שהפעם הוא מספר לך סיפור אישי ומשעשע על איך המוצר עזר לו במצב מסוים. לפתע אתה מרגיש הרבה יותר מחובר ונהנה להקשיב.
כך בדיוק הוא עולם הקופירייטינג שלא רק מתאר את המוצר, אלא גם בונה סביבו נרטיב המעורר הזדהות ורגש. הוא הופך את הכתיבה השיווקית לחוויה אישית יותר ופחות טכנית. כאילו מדבר איתך חבר ולא מוכר מקצועי.

המרכיב החשוב ביותר בתהליך כתיבת קופי טוב הוא הבנה אמיתית של המוצר. לא מספיק רק מידע טכני, צריך הבנה עמוקה של מה זה נותן ללקוחות, מה הבעיה שזה פותר ואיך זה משפר את חייהם. רק אחרי שבאמת מבינים ומתחברים לייעוד המוצר, ניתן לכתוב עליו באופן שיצליח לגעת ברגש של הקוראים ולבנות חיבור איתם. הכל מתחיל מהבנה עמוקה של המהות.

קופי גנרי הוא כמו חולצה סטנדרטית שלוקחים מהמדף כי היא פחות או יותר מתאימה. לעומת זאת, קופי ייעודי זה כאילו הלכת לחייט שתפר עבורך חולצה לפי מידותיך האישיות.
הקופי הגנרי מנסה "למכור" מוצר מבלי להתמקד במה שמייחד אותו. הקופי הייעודי מתמקד בלהבין לעומק את המוצר, את הסיפור והערכים שמאחוריו ורק לאחר מכן בונה מסר שיווקי ייחודי סביבו.

כשחווים את המוצר או השירות באופן אישי, הרבה יותר קל למצוא זוויות מעניינות ולהגיע לרעיונות יצירתיים שיתארו אותו בדרך שתדבר אל הלקוחות. לדוגמא: אם מדובר במוצר טכנולוגי, מומלץ לנסות אותו בעצמכם לפני שאתם ניגשים ליצור עבורו קופירייטינג מדויק.

רוצים להפוך מבקרים באתר ללקוחות?
חסר לכם הדיוק והחדות בתוכן הפרסומי שלכם?
לפרטים נוספים וקבלת הצעת מחיר, מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם​