כמה זמן לוקח לבנות אתר

כמה זמן לוקח לבנות אתר אינטרנט?

תוכן עניינים

מה המטרה העיקרית של האתר?

לפני שנצלול לשאלה כמה זמן לוקח לבנות אתר , חשוב שנגדיר תחילה מה תהיה מטרתו של האתר. אפשר ללכת לאיבוד בקלות ולבזבז זמן יקר במידה ולא הגדרתם בצורה נכונה את המטרה המרכזית לשמה נבנה האתר. להלן כמה מסוגי האתרים הנפוצים שחשוב שתכירו: אתרי תדמית, חנויות אינטרנטיות, אתרי פורטפוליו, אתרי קטלוג, פורטלי תוכן ועוד. דרישות האתר יהיו תלויות באופי העסק שלכם ובענף אליו הוא משתייך.

מהי מטרת האתר

לדוגמא, לעסק המעניק שירותים מקצועיים מסוגים שונים יתאים אתר תדמית מקצועי שמטרתו איסוף לידים ושיחות טלפון לבית העסק. אם אתם בעלי חנות בגדים, מרבית הסיכויים שתעדיפו חנות אינטרנטית דרכה ניתן לנהל נושאים כמו מבצעים, תשלומים, מלאי וכד’, בעוד שאם אתם בעלי חברת קייטרינג ייתכן שתהיו מעוניינים באתר המשמש כמערכת הזמנות מקוונת לניהול אירועים.

אילו מרכיבים משפיעים על משך זמן בניית האתר?

גודל ומורכבות האתר

אלו נקבעים על פי העיצוב, הניווט והפונקציונליות של האתר הרצוי עבורכם. ככל שהאתר מורכב יותר, כך ייקח יותר זמן לבנות אותו. בגדול, ניתן לומר כי ככל שקיימת מורכבות רבה יותר במבנה האתר לצד מורכבות טכנית (למשל שימוש בקוד ליצירת אתר מותאם אישית) או מורכבות עיצובית – הדבר ישפיע בצורה ישירה על הזמן הכולל שיידרש לבניית האתר.

מורכבות האתר

לדוגמא: בניית אתר תדמית בסיסי המכיל כחמישה עמודים ראשיים תיארך פחות זמן בהשוואה לבניית חנות מקוונת מרובת מוצרים, הוספת אינטגרציות למערכות חיצוניות וכו’. מקרים חריגים ייתכנו במידה וההיבט העיצובי משחק אצלכם חלק חשוב במיוחד, מה שעלול לארוך זמן רב יותר מבניית חנות עם 200 מוצרים (עד כדי כך).

איתור שם דומיין

דומיין הוא למעשה כתובת האתר שלכם שנחשב לאחד מאבני היסוד בכל אתר שהוא. אמנם זאת נראית פעולה מובנת מאליה אך איתור שם דומיין פנוי ורלוונטי לתחום העסק יכולה להיות משימה קשה במיוחד. שם דומיין טוב יהיה לרוב קצר וקליט כך שקל לזכור אותו. חשבו על האופן שבו שם הדומיין יתכתב עם מיתוג העסק שלכם וכיצד ייתפס בעייני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.לבדיקת זמינות הדומיין המועדף עליכם נסו את הכלי החינמי הבא.
איתור שם דומיין

התקנה ועדכון תוספים על גביי אתרים בנויים בקוד

אתר הבנוי בצורה מותאמת אישית על ידי קוד יחייב בדיקה יסודית טרם התקנה או עדכון של תוספים שונים באתר. חוסר תשומת לב והתקנת תוסף על אתר הבנוי בקוד עלולה להוביל לתקלות משמעותיות בתפעול האתר ואף לקריסתו.

התקנה ועדכון תוספים לאתר

הגענו לשאלת השאלות - כמה זמן לוקח לבנות אתר אינטרנט?

מהירות בניית האתר תהיה תלויה באיזה סוג אתר אתה יוצר. אתרים מסוימים ניתן לבנות תוך מספר ימים בודדים, בעוד שבנייתם של אחרים יכולה לקחת גם מעל שנה. בגדול ניתן לומר כי אתרי תדמית פשוטים הכוללים מספר קטן של עמודים פנימיים תיארך מספר ימים בודדים עד כשלושה שבועות. אתרי קטלוג וחנויות אינטרנטיות – בין חודש ל-3 חודשים. אתרים גדולים ומורכבים מאד – בין חצי שנה לשנה.

לוח זמנים לבניית אתר אינטרנט

חשוב לזכור שמדובר בטווחי זמנים ממוצעים ומשוערכים בלבד וייתכנו מקרים בהם ייתכנו סטיות לכאן או לכאן. בנוסף, חשוב לדעת כי הערכת זמנים מדויקת יותר תימסר לאחר שקלול גורמים נוספים כמו כמות סבבי תיקונים, תאריך מסירת תוכן סופי מהלקוח, כמות התוכן שיש להעלות, עריכת תמונות וסרטונים, סוגי הפיצ’רים הרצויים באתר ועוד. למעשה לא ניתן לספק אומדן זמן מדויק ומקצועי מבלי לדעת את מכלול הפרטים של פרוייקט בניית האתר בשלמותו.

כיצד ניתן לייעל ולהאיץ את משך זמן בניית האתר?

תהליך בניית אתר אינטרנט יכול להיות ארוך ומייגע היות וקיימים שלבים רבים שיש לבצע בכדי ליצור אתר שהוא גם פונקציונלי ונוח לניווט אך גם אסתטי וייחודי. עם זאת, קיימות מספר דרכים שיוכלו לעזור לכם לייעל את התהליך ולהפוך אותו למהיר יותר.

שימוש בתבניות מוכנות או בוני אתרים כמו Elementor

תבנית מוכנה לבניית אתר

תבניות הן למעשה עיצובים מוכנים מראש שיכולים לשמש כנקודת התחלה לאתר שלכם. הם מגיעות עם כל הקוד הדרוש, כך שאין צורך לדעת קוד או לכתוב אותו בכוחות עצמכם. הדבר מתבטא בחיסכון זמן משמעותי היות ולא נדרש להשקיע שעות בהבנה איך הכל עובד ביחד או איזה קוד הולך לאן.

שימוש בכלי מסוג Drag&Drop כמו Elementor . כלים אלו מאפשרים לבנות אתר שלם ללא ידע מקדים בקוד ושפות תכנות! כל שיש לעשות הוא לגרור ולשחרר אלמנטים שונים על הדף, כגון תיבות טקסט, תמונות, סרטונים וכו'. גם כאן מדובר בחיסכון משמעותי בזמן עבודה.

אפיון מקיף ומדויק

אפיון מקיף לבניית אתר

השלב הראשון לפני שמקימים אתר, הוא האפיון. זהו למעשה מסמך המכיל את כל המידע לגביי האתר הרצוי עבורכם כולל לו”ז ותיאום ציפיות מלא. ככל שהמידע שיימסר בשלב זה יהיה בשל, מקיף ומדויק, ניתן יהיה להקים את האתר מהר יותר ובעיקר להימנע מסבבי תיקונים רבים שיגרמו להארכת משך הפרוייקט. המלצה חמה בהקשר הזה היא להגיע מוכנים לשיחת האפיון עם רפרנס (דוגמא/ות) לאתרים שאהבתם והייתם רוצים לקבל תוצאה דומה או אף זהה.

מסירת חומר שיווקי ערוך ומוכן בזמן שנקבע

שליחת חומר שיווקי בזמן

הקפידו להעביר תוכן סופי עד התאריך שסוכם מול בונה האתר על מנת שזה יוכל להעלות הכל לאתר ולהשלים את הפרוייקט בזמן שסוכם בשלב האפיון. כל עיכוב או שינוי בתוכן שכבר עלה לאתר יגרום לדחיית מועד העלאת האתר לאוויר.

רכזו את התיקונים למסמך מסודר

ריכוז הערות בקובץ מסודר במייל

לאחר שהעבודה על האתר הושלמה, בצעו מעבר ובדיקה לכל אורכו ורוחבו. בדקו כל עמוד ועמוד, שימו לב לצבעים והפונטים, קישורים, תפעול תקין ועוד. ערכו את ההערות וההבהרות שלכם בצורה מסודרת, רצוי בקובץ Google Docs / Sheets עם צילומי מסך ו/או הפניות למקום הרלוונטי באתר על מנת שבונה האתר שלכם יידע בדיוק היכן נדרש התיקון. ככלל, העדיפו העברת תיקונים דרך המייל ובאמצעות קבצים משותפים על פני שיחה טלפונית על מנת שיישמר תיעוד מסודר והדברים לא יפלו בין הכיסאות.

כמה זמן לוקח לבנות אתר אינטרנט - לסיכום

בניית אתר יכולה לקחת בין מספר ימים למספר חודשים הכל כתלות במורכבות האתר והמטרה אליה הוא מיועד. הגדרת מטרת האתר, בניית אפיון מסודר ושימוש בטיפים שהוצגו לפניכם במאמר זה יסייעו לכם להשיג את האתר הרצוי עבורכם בצורה הטובה והמהירה ביותר. בניית אתרי אינטרנט לעסקים חשוב להפקיד בידיים מקצועיות, ההמלצה שלי היא לא להתחיל בבניית אתר לפני שהתייעצתם באיש מקצוע שיידע להכווין ולהתאים לכם את האתר הטוב ביותר בהתאם לסוג העסק שלכם ולמטרותיכם.
סיימתם עם תהליך בניית האתר שלכם? ברכות, כעת הגיע הזמן לחשוב איך לפרסם בצורה הטובה ביותר את העסק שלכם. בהצלחה!

כמה זמן לוקח לבנות אתר אינטרנט
חיפוש
ניהול מוניטין ברשת
מה זה ניהול מוניטין ברשת

מהו ניהול מוניטין ברשת ומדוע הוא חשוב? ניהול מוניטין ברשת מתייחס לניהול תדמית ולמוניטין של אדם, עסק או מותג במרחב הדיגיטלי – בעיקר באינטרנט, במנועי

קרא עוד »
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.