כמה עולה קידום אתרים SEO

כמה עולה קידום אתרים שמביא תוצאות?

תוכן עניינים

מחיר קידום אתרים ביחס לרמת התחרותיות

כמה עולה קידום אתרים היא שאלה שחוזרת על עצמה רבות בקרב בעלי עסקים ובעיקר בקרב אלו שנמצאים בתחילת דרכם.

מבלי ללכת סחור-סחור, טווחי התמחור המקובלים לקידום אתרים אורגני (SEO) הינם:

  • 1500-2000 ש”ח – עבודה על גביי אתרים בתחומים שאינם תחרותיים מדי. רמת השקעה שעתית נמוכה, כמות מתחרים נמוכה ועוד.

  • 2000-3000 ש”ח -עבודה על גביי אתרים קטנים בתחומים ברמת תחרות נמוכה-בינונית.

  • 3000-5000 ש”ח – עבודה על גביי אתרים שרמת התחרותיות בהם היא בין בינונית לגבוהה.

  • 5000 ש”ח ומעלה – עבודה על גביי אתרים גדולים, בתחומים תחרותיים מאד שדורשים השקעה רבה, שעות עבודה רבות, טווח זמן ארוך ועוד.

למחירון קידום אתרים המלא של Vataro Digital לחצו כאן

כמה עולה קידום אתרים כתלות ברמת התחרותיות

אילו גורמים משפיעים על כמה עולה קידום אתרים?

עלות פרויקט קידום אתר תלויה במגוון גורמים כמו: בכמה זמן מוערך הפרויקט, כמה מאמרי תוכן צריך, מה רמת התחרותיות של הביטויים המקודמים ואיזו רמת קישורים נכנסים תידרש. כעת נציג בפניכם את הפרמטרים המרכזיים בהרחבה:

רמת התחרות

רמת התחרות בשוק היא גורם מרכזי שקובע כמה תצטרכו לשלם על קידום אתרים. ככל שהשוק תחרותי יותר, כך באופן טבעי קידום האתר יהיה יקר יותר. רמת התחרות כוללת שאלות כמו: כמה מתחרים משמעותיים וחזקים קיימים כבר בנישה שלכם, כמה אתרים בעלי סגנון ופורמט דומים וכמה זמן הם קיימים? תמחור קידום אתר מושפע רבות מההיבט הנ”ל, הרי שבסופו של דבר כמות שעות העבודה שנדרשת עבור אתר ברמת תחרות גבוהה לא משתווה לזו של אתר ברמת תחרות נמוכה, ולהפך.

 

רמת התחרות בשוק

תוכן וקישורים

על איכות צריך לשלם. בסופו של יום מאמר שנכתב על ידי בוט AI (טוב ככל שיהיה) לא משתווה לכתיבתו של כותב תוכן מקצועי בעל ידע וניסיון רב בקידום אתרים. איכות התוכן היא לא דבר שמומלץ לחסוך עליו אם אתם רוצים לעקוף את המתחרים שלכם, או לשרוד את העדכון הבא של גוגל. תוכן הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר כאשר עוסקים בקידום אתרים אורגני ורוצים לראות עלייה ושיפור מתמיד בתוצאות.

תוכן לאתר

הדבר תקף גם לגביי איכות הקישורים. כמובן שתמיד אפשר להשיג קישורים זולים (או אפילו חינמיים) אבל במרבית המקרים הם פשוט חסרי ערך ובמקרים היותר גרועים אף יכולים לגרום נזק לדירוגים הקיימים שלכם בתוצאות החיפוש. חשוב להבין שבסביבה תחרותית יותר של SEO ייתכן ותצטרכו לקנות קישורים (שיכולים להגיע לכמה מאות ואלפי שקלים) ולהתמקד בבניית קישורים מאתרים רלוונטיים כדי שגוגל ידרג אתכם גבוה יותר עבור מילות המפתח הרלוונטיות עבורכם.

קישורים לאתר

ניסיון ומקצועיות

מקדם אתרים מקצועי מיומן בקידום אתר מבלי לסכן את המוניטין שלו בלהערים על גוגל. ניסיון המקדם מאפשר לו להזיז דברים מהר יותר ולאתר בעיות לפני שהן קורות. פעמים רבות ה”זול עולה ביוקר”, וכשמדובר בקידום העסק שלך חשוב להתייחס לנושא במלוא הרצינות ולהעביר את המלאכה למקדם אתרים מנוסה ומקצועי. ניסיונות לחסוך כמה מאות שקלים בודדים עלולים במקרים רבים לעכב את משך זמן ההגעה ליעד הרצוי עבורך ואף לגרום לאתר ליפול כל הדרך למטה בתוצאות החיפוש. כאמור חשוב לדעת כמה עולה קידום אתרים, אך לא פחות חשוב לדעת מי המקדם עצמו ומה הוא מביא איתו.

כתיבת תוכן לקידום אתרים

גודל האתר

מבחינה אובייקטיבית, לא ניתן להשוות אתר תדמית בעל 5 עמודים לחנות איקומרס עם אלפי מוצרים, מאות עמודים ועשרות קטגוריות. אתר תדמית קטן באופן טבעי ידרוש עבודה מועטה יחסית, בעוד אתר מסוג איקומרס יצריך עבודה שונה לפי הכללים המובנים והמחמירים של גוגל. אפשר להניח שככל שיש יותר דפים באתר, המחיר יהיה גבוה יותר. הסיבה לכך היא שיש יותר תוכן וביטויים שדורשים אופטימיזציה וכפועל יוצא נדרשות יותר שעות עבודה בקידום האתר.

גודל האתר

מה צריך להופיע בהצעת מחיר של מקדם אתרים מקצועי?

לא בטוחים מה אמורה לכלול הצעת המחיר לקידום האתר שלכם בגוגל? הסירו דאגה מליבכם, לפניכם מספר נקודות מרכזיות שיעזרו לכם להבין למה לצפות.

מחקר מילות מפתח ראשוני

מחקר מילות מפתח הוא למעשה סדרת פעולות שנעשית בתחילת כל פרויקט קידום אתרים. מטרתן של פעולות אלו הוא להכיר את מילות המפתח הקיימות בתחום, לגלות מה הגולשים שלכם מחפשים, ולהתמקד בביטויים הרלוונטיים והמשתלמים ביותר עבור העסק שלכם. (מילות מפתח הן המילים או הביטויים שאנשים מקלידים במנוע חיפוש כשהם רוצים למצוא משהו באינטרנט. מילות מפתח יכולות להיות מילים בודדות, ביטויים או אפילו שאלות).

מחקר מילות מפתח

דו”ח מיקומים בגוגל​

דוח מפורט זה יציג בפניך את התקדמות תהליך קידום האתר. הדוח יכלול מידע כמו היכן האתר מדורג עבור כל מילות מפתח, יחס הקלקה CTR, כמות תנועה שהגיעה מעבודת הקידום האורגני ואיזה קישורים נכנסים הושגו. כמו כן, הדוח כולל גם מידע על מידת התחרותיות של כל מילת מפתח, כלומר כמה קשה יהיה לדרג היטב עבור אותה מילת מפתח בדפי תוצאות של מנועי החיפוש (SERP).

דוח מיקומים בגוגל

קישורים חיצוניים וכתבות יח”צ​

פירוט כמות הקישורים ו / או כתבות היח”צ, איכותם, וסוג האתרים מהם יילקחו. ככלל, קישורים חיצוניים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר עבור קידום אתרים אורגני לכן אסור לזלזל בחשיבותם.

קישורים חיצוניים ויחצ

כתיבת מאמרים לאתר

לא ניתן לשאול לגביי מחיר קידום אתרים מבלי להתייחס לנושא התוכן. כתיבת תוכן זהו אחד הגורמים שישפיעו בצורה החדה ביותר על העלות החודשית של קידום האתר שלכם. מדוע? תוכן נמדד במגוון דרכים ואין טיבו של מאמר אחד כמאמר אחר. וודאו כי אתם יודעים בדיוק כמה מאמרים אתם צפויים לקבל מדי חודש, באיזה נפח (כמה מילים למאמר) וכמובן באיזו איכות – כתיבה של כותב תוכן או של בוט. זכרו – התוכן הוא המלך, וללא המלך לא תהיה חשיבות לכל יתר המרכיבים במשוואה שנקראת קידום אתרים.

כתיבת מאמרים לאתר

שירות לקוחות

קידום אתרים הוא פרוייקט ארוך טווח ברוב המקרים, וככזה עליכם לוודא שתהיה לכם כתובת שניתן יהיה לפנות אליה בשעת הצורך. ישנם מקדמי אתרים שמתקשרים דרך המייל בלבד (או בטלפון לעתים רחוקות), יש כאלו שמקדישים כחצי שעה – שעה מדי חודש למעבר על נתוני החודש הקודם ותכנון לחודש הקרוב ויש כאלו שזמינים בטלפון או בווטסאפ במסגרת שעות מוגדרות מראש. כך או כך חשוב לעשות תיאום ציפיות בעניין מבעוד מועד על מנת להימנע ממצבים לא נעימים בהמשך.

כמה עולה קידום אתרים

כמה עולה קידום אתרים - לסיכום

כפי שראינו, עלות קידום אתרים תלויה בגורמים רבים ויכולה להשתנות מאוד בין עסק אחד לאחר.
זכרו שהניסיון לחסוך בעלויות קידום האתר לא מחזיקות מים לאורך זמן ולבטח לא ניתן לראות מהם תוצאות ממשיות.
לפרטים נוספים וקבלת הצעת מחיר משתלמת לקידום האתר שלכם מוזמנים ליצור קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

מחיר קידום אתרים
חיפוש
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.