איך לקדם סרטונים ביוטיוב

קידום סרטונים ביוטיוב – המדריך המלא

תוכן עניינים

קידום סרטונים ביוטיוב היא אסטרטגיה שיווקית מנצחת עבור יוצרי תוכן וידאו ומשווקים כאחד ואין זה מפתיע כלל.
יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל עם למעלה מ-2 ביליון משתמשים פעילים מדי חודש (!) ויותר מ-300,000 שעות וידאו שמועלים בכל דקה(!). זוהי פלטפורמה מצוינת לקידום סרטונים ואחת מפלטפורמות הווידאו הפופולריות ביותר עבור משווקים מכיוון שהיא מציעה מגוון יתרונות לקידום הסרטונים שלכם. אז איך לקדם סרטונים ביוטיוב ומהן היתרונות הקיימים בפלטפורמה זו? כל זאת במאמר שלפניכם.

איך לקדם סרטונים ביוטיוב – שלבים מרכזיים:

רוצים לדעת איך לקדם סרטונים ביוטיוב? להלן מספר שלבים שחשוב ליישם בערוץ שלכם כדי לראות עלייה בכמות הצפיות והמנויים:

ערכו מחקר מילות מפתח וביטויים רלוונטיים

מחקר מילות מפתח

בדומה לקידום אורגני בגוגל (SEO), גם ביוטיוב יש לערוך מחקר מילים על מנת לקדם את הסרטונים שלכם.

כדי למצוא מילות מפתח רלוונטיות לקידום הסרטונים שלכם ביוטיוב מומלץ להשתמש בסרגל החיפוש של YouTube ובתכונת ההשלמה האוטומטית שלו. בדרך זו תוכלו לראות בתכל’ס איזה ביטויים גולשים מחפשים ביוטיוב.

לאחר שעשיתם זאת, מומלץ מאד להתחקות אחר סרטונים מובילים בנישה שלכם ולבדוק לעומק את מילות המפתח שמופיעות בכותרות הסרטונים באמצעות כלים כמו Google Adwords Keyword Tool שייתן לכם אינדיקציה לנפחי החיפוש.

אפשרות נוספת היא שימוש בתגיות פופולאריות שניתן למצוא בעזרת כלים לקידום ערוץ יוטיוב כמו TubeBuddy. באמצעות המלצות התוסף תוכלו להוסיף לאיזור התגיות בסרטון שלכם שלל ביטויים רלוונטיים נוספים שיוכלו לתרום גם הם לקידום סרטון ביוטיוב.

אל תמרחו את הצופים

קידום סרטון ביוטיוב

ממש כמו שהגעתם למאמר הזה וציפיתם לקבל תשובה עניינית איך לקדם סרטוני יוטיוב, כך גם כאשר מדובר בחיפוש סרטונים. תציגו כבר בתחילת הסרטון שלכם את הנושא שבו תתמקדו, תסבירו במשפט קצר מה ייצא לאנשים שיצפו בסרטון במלואו ותנו מידע ענייני מבלי למרוח זמן, אחרת הצופים שלכם פשוט יתייאשו וינטשו כבר בשניות הראשונות. כשהאלגוריתם של יוטיוב מבחין בסרטונים ש”ננטשים” כבר בשניות הראשונות הוא מבין שהם ככל הנראה לא עונים לחיפוש הגולש, לא נותנים ערך ופשוט לא רלוונטיים. כתוצאה יוטיוב לא יעניק לסרטון שלכם עדיפות בהצגה על פני סרטונים אחרים ותופיעו הרחק מתוצאות החיפוש הראשונות ביוטיוב.

שלבו מילות מפתח רלוונטיות

יצרתם סרטון ואתם רוצים להעלות אותו ליוטיוב? שנייה לפני חשוב לשלב את אותן מילות מפתח וביטויים שמצאתם עפ”י הסעיף ה-1. המקומות בהם יש לשלב את מילות המפתח שלכם הם בכותרת הסרטון, בתיאור הסרטון ובתגיות. זכרו לעשות את הדברים בצורה טבעית וקלה להבנה כך שהגולשים יוכלו להבין במדויק במה הסרטון שלכם עוסק.

קידום אורגני לסרטון ביוטיוב
  • כותרת: חשוב לתת לסרטון שלכם כותרת שאינה מורכבת ממילות מפתח בלבד על מנת ליצור עניין וסקרנות אצל הצופים הפוטנציאלים שלכם. כדי לשמור על כותרת קצרה ועניינית ההמלצה לשמור על אורך של עד 60 תווים לכל היותר.

     

  • תיאור: תיאור הסרטון מספק ערך רב הן לצופה והן לאלגוריתם של יוטיוב בהבנת ההקשר והרלוונטיות של הסרטון למילת החיפוש שהקליד הגולש. צרו תיאור מסקרן ומרתק על הסרטון ושלבו את מילות המפתח שלכם בכמה וריאציות שונות. חשוב מאד לכלול בסרטון קריאה לפעולה להירשם, לצפות בסרטונים ופלייליסטים נוספים ולהעביר גולשים לנכסים דיגיטליים נוספים, כמו אתר אינטרנט או דף נחיתה.

     

  • תגיות: איזור זה צריך לכלול כמה שיותר ביטוי מפתח רלוונטים ומדוייקים לנושא הסרטון. כלים כמו TubeBuddy יוכלו לעזור לכם רבות בהוספת התגיות הנכונות לקידום סרטון ביוטיוב שלכם. הקפידו להוסיף גם את שם העסק, המותג או השם הפרטי שלכם לאיזור זה על מנת להגדיל את סיכויי ההופעה שלכם בגוגל.

קידום סרטוני יוטיוב על ידי תמונת נושא מושכת ומסקרנת

איך לקדם סרטון יוטיוב בגוגל

לתמונת הנושא / התמונה הממוזערת (Thumbnail) של הסרטונים שלכם, כמו גם הכותרת והתיאור הכתובים מתחתיה, קיימת חשיבות רבה בכל הנוגע לקידום אורגני לסרטון ביוטיוב שלכם והגדלת כמות הצפיות בערוץ. התמונה הממוזערת של הסרטון צריכה להכיל את המידע הקיים בסרטון בצורה קצרה וקולעת שתשאיר טעם של עוד. לדוגמה, אם אתה עורך סקירה של פריט, התמונה הממוזערת של הסרטון הזה אמורה להציג את הפרטים החשובים ביותר על המוצר הזה לצד תמונת הפריט כמובן ולהיות מושכת ואינפורמטיבית. לעומת זאת, תמונה משעממת ולא מושכת לא תניע את הגולשים להקליק דווקא על הסרטון שלכם.

הוסיפו מסכי סיום וכרטיסים

מסכי סיום וכרטיסים של YouTube הם דרך מצוינת לקדם את הערוץ שלך. ניתן להשתמש בהם בדרכים רבות ושונות, כמו לקדם את הסרטון האחרון שלך, ואפילו כקריאה לפעולה להירשם לערוץ שלך או לצפות בעוד סרטונים.

הוסיפו כתוביות לסרטונים שלכם

כתוביות לסרטוני יוטיוב

כתוביות הן מרכיב חשוב ביותר כשרוצים לקדם ערוץ יוטיוב ויכולות להגביר את אופטימיזציית החיפוש של YouTube מכיוון שהן מדגישות מילות מפתח רבות שמופיעות לאורך הסרטון.

למידע נוסף על אופן העלאת סרטונים לערוץ יוטיוב לחצו כאן.

קידום אורגני לסרטון יוטיוב בגוגל - מדדים שחשוב להכיר

בואו נודה בזה, כשאתם מעלים סרטון ליוטיוב, התוכן הוא העיקר אך הוא לא לבדו. אתם צריכים שאנשים יהיו מעורבים כדי להצליח. למה הכוונה? האלגוריתם של יוטיוב לוקח בחשבון מספר גורמים כמו זמן צפייה, לייקים, תגובות ושיתופים כדי לקבוע עד כמה הסרטון שלכם פופולרי ורלוונטי. ככל שיותר אנשים יקחו חלק במדדים הללו, כל הסרטון שלכם ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש ובסרטונים המוצעים, מה שמתורגם ליותר צפיות ומנויים.

איך אתם יכולים לגרום לאנשים לעסוק בסרטונים שלכם? פשוט מאד – תשאלו אותם. בקשו מהם להירשם לערוץ שלכם, להשאיר תגובה או לייק לסרטון. אתם יכולים אפילו להתחיל שיחה בשלב ההערות על ידי שאילת שאלות הקשורות לתוכן הווידאו.

זכרו, מעורבות עם הקהל שלכם היא המפתח לבניית קהילה גדולה ונאמנה. כשיש לכם קהל מעורב ונאמן בערוץ היוטיוב, הדברים הופכים קלים יותר (יחסית) וניתן להגיע להצלחה אמיתית. 

מהם היתרונות של קידום סרטונים ביוטיוב?

תפוצה רחבה במיוחד

יוטיוב מכיל קהל עצום של למעלה ממיליארד צופים מדי יום כך שמבחינת גודל הקהל בפלטפורמה הזו אתם יכולים להיות רגועים.

מנוע חיפוש מצוין (השני בגודלו בעולם!)

לא הרבה אנשים מודעים לזה, אבל יוטיוב הוא גם מנוע חיפוש. במידה ואתם שולטים בעקרונות קידום סרטוני יוטיוב ויודעים למצוא מילות מפתח רלוונטיות לסרטונים שלכם תוכלו ליהנות מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלכם שאינם מכירים בהם.

קידום סרטוני יוטיוב

קידום סרטון ביוטיוב - אפשרות השיווק המובילה

סרטונים נחשבים כיום לצורת השיווק המובילה ביותר. אנשים יעדיפו פעמים רבות לצפות בסרטון לעומת לקרוא תוכן כתוב, וכהוכחה לכך גוגל דוחפת סרטוני וידאו לראש תוצאות החיפוש תחת שאילתות חיפוש רבות ומגוונות.

ניתוח נתונים מתקדם

ליוטיוב קיימת מערכת ניתוח נתונים מצוינת דרכה תוכלו להגיע לתובנות מעניינות. מערכת זו מציגה מגוון נתונים כמו כמה אנשים צפו בסרטון שלכם, כמה זמן הם צפו, מהו הסרטון הפופולארי ביותר, איך הם הגיעו לערוץ שלכם, מאיזו מדינה, טווח גילאים, מגדר ועוד.

ניתוח נתונים מתקדם ביוטיוב

הגדלת מוניטין

סרטוני וידאו מהווים דרך מצוינת להקרין סמכות וביטחון על ידי מתן הסברים מקצועיים בתחום העיסוק שלכם בייחוד כאשר מדובר בפרסום עסק חדש שעושה את צעדיו הראשונים. הדבר עוזר לתפיסת הלקוחות בידיעה שעומד מולם עסק רציני ומקצועי שמבין בתחומו.

הוצאה כספית נמוכה

סרטונים כבר לא צריכים להיות יקרים או מסובכים לצילום. כל מי שבבעלותו סמארטפון עם מצלמה איכותית (שזה רוב האנשים) וחצובה ביתית בעלות כמה עשרות שקלים בודדים יכול לצלם סרטון באיכות מעולה, לערוך אותו באמצעות תוכנת עריכה פשוטה ומעט ידע טכני בסיסי שניתן לרכוש גם כן ביוטיוב ולעלות על הגל.

איך לערוך סרטון ביוטיוב

איך לקדם סרטונים ביוטיוב - לסיכום

בשלב זה, סביר להניח שאתם כבר מבינים את העקרונות החשובים לקידום סרטונים ביוטיוב. וידאו הוא כלי מצוין לקידום העסק שלך, ואם אינכם משתמש בו עדיין, זה בהחלט הזמן להתחיל. אל תחששו אם בהתחלה הסרטונים לא נראים לגמרי מקצועיים, עם הזמן והניסיון תלכו ותשתפרו ואיתם גם התוצאות. רוצים להתחיל לקדם את העסק שלכם בעזרת סרטוני יוטיוב אבל אין לכם את הזמן והאנרגיה הנדרשים? קידום ביוטיוב הוא אחד השירותים אותם אנו מציעים ללקוחותינו.

קידום סרטונים ביוטיוב
חיפוש
כל מה שרציתם לדעת על אסטרטגיה שיווקית
מהי אסטרטגיה שיווקית?

בעולם העסקי התחרותי של היום, בניית אסטרטגיה שיווקית ברורה וממוקדת היא המפתח להצלחה מתמשכת של עסקים, החל מסטארט-אפים צעירים וכלה בחברות גלובליות מובילות. עסק שאינו

קרא עוד »
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.