עד היום שמעתם על אוטומציה שיווקית או Marketing Automation ולא בדיוק הבנתם מה רוצים מכם? כעת נדון בשאלה המסקרת מה זה אוטומציה שיווקית ולשם מה אנחנו בכלל זקוקים לה.
אוטומציה שיווקית היא תהליך שבו משתמשים בטכנולוגיה על מנת לבצע משימות שיווקיות באופן אוטומטי או חצי אוטומטי. מדובר בכלים, פלטפורמות ותוכנות שונות שמטרתן להקל, לייעל ולשפר את תהליכי השיווק. אוטומציה שיווקית יכולה לעזור לעסקים קטנים ולאנשי דיגיטל לחסוך זמן יקר ולהגדיל את התפוקה והיעילות.
בהמשך המאמר נכיר טוב יותר את המושג אוטומציה שיווקית ונבין איך היא יכולה לעזור לנו במאמצי השיווק.
יתרונות האוטומציה השיווקית
חיסכון בזמן
אוטומציה שיווקית מאפשרת לחסוך זמן רב בביצוע משימות שגרתיות כמו פרסום ברשתות החברתיות, שליחת מיילים שיווקיים והפקת דוחות, כמו גם במגוון משימות בעולמות האיקומרס. האוטומציה השיווקית מבצעת משימות אלה באופן אוטומטי לפי לוח זמנים מוגדר מראש. כך נחסך הצורך לבצע אותן ידנית שוב ושוב.
הרחבת היקף הפעילות
שיפור המיקוד והדיוק
חיסכון בעלויות
שיפור המיתוג
ניטור ומדידה
סוגי כלים לאוטומציה שיווקית
אוטומציה לקמפיינים שיווקיים
אוטומציית ניהול לקוחות
צ'אטבוטים
אוטומציית תשלומים וחיובים
כלי ניתוח מידע ובינה עסקית
פלטפורמות אוטומציה שיווקית
סיכום סוגי כלי האוטומציה הפופואריים
סוג אוטומציה שיווקית | הסבר | דוגמה |
---|---|---|
אוטומציית קמפיינים שיווקיים | מאפשרת לתזמן, להגדיר קהלי יעד ולהפעיל קמפיינים דיגיטליים באופן אוטומטי | Mailchimp, Sendinblue |
אוטומציית ניהול לקוחות (CRM) | אוספת נתונים על הלקוחות, מסייעת לנתח ולנהל אותם ולשלוח הודעות באופן אוטומטי | Salesforce, HubSpot, Zoho |
צ'אטבוטים | רובוט תוכנה המנהל שיחות עם לקוחות באתרי צ'אט באופן אוטומטי 24/7 | Chatfuel, Flow XO, Manychat |
אוטומציית תשלומים וחיובים | יוצרת ושולחת חשבוניות, קבלות ותזכורות תשלום וגובה תשלומים באופן אוטומטי | Wave, Paypal, Stripe |
כלי ניתוח מידע ובינה עסקית | אוספים ומנתחים נתונים עסקיים ומספקים תובנות שיווקיות | Google Analytics, Mixpanel, Adobe Analytics |
פלטפורמות אוטומציה שיווקית | מאפשרות לחבר מגוון כלים למערכת משולבת אחת | Marketo, SharpSpring, HubSpot |