מה זה איקומרס

מה זה Ecommerce? כל מה שצריך לדעת כדי להצליח בעולם המסחר המקוון

תוכן עניינים

פתיחת חנות אינטרנטית מעניקה לעסק אפשרות להפחית את הוצאותיו התפעוליות. הדבר מתבטא בהפחתת עלויות חנות פיזית כמו עובדים, שכר דירה, ארנונה, חשבונות חשמל, מים ועוד. בנוסף, כל תהליך המכירה, התשלומים והמשלוחים ניתן לניהול באמצעות מערכות דיגיטליות ובכך תורם גם הוא לחיסכון בעלויות התפעול. אז בואו נצא לדרך ונצלול אל תוך השאלה מה זה ecommerce?

מה זה Ecommerce?

Ecommerce או מסחר אלקטרוני הוא תהליך המאפשר רכישה ומכירה של מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט. בעידן הדיגיטלי המודרני, ecommerce הפך לתחום מרכזי במיוחד בעולם העסקים והסחר, שפועל באמצעות אתרים ופלטפורמות מקוונות. כל פעולות המסחר, התשלומים, הלוגיסטיקה ושירות הלקוחות נעשות באמצעות ממשק דיגיטלי ותהליכים אוטומטיים. באמצעות ecommerce, גם העסק שלכם יוכל להגיע לקהל רחב יותר ואף לשווקים בינלאומיים ולשפר את חוויית הקנייה של לקוחותיכם בצורה מעולה.

מהם דפוסי המכירה הפופולאריים ביותר בעולמות האיקומרס?

בתחום האתרים המבוססים על ecommerce, נפוצים שלושה סוגים עיקריים של דפוסי מכירה:
  • (B2B (Business-to-Business

באתרי ecommerce מסוג B2B, המכירה מתבצעת בין עסקים. בדרך כלל, מוצרים או שירותים מוצעים לעסקים אחרים במחירים ובתנאים מיוחדים המותאמים לצרכיהם של עסקים. דוגמא לכך הם סיטונאים שמוכרים בכמויות גדולות לרשתות וחנויות קמעונאיות.

  • (B2C (Business-to-Consumer

אתרי ecommerce מסוג B2C מתמקדים במכירה ישירה לצרכנים. הלקוחות הם אנשים פרטיים שרוכשים מוצרים ושירותים לשימושם הפרטי. דוגמא לכך הן חנויות מקוונות שמוכרות ביגוד, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מוצרי קוסמטיקה ועוד.

  • (C2C (Consumer-to-Consumer

באתרי ecommerce מסוג C2C, המכירה מתבצעת בין הצרכנים עצמם, כלומר בין אנשים פרטיים. אתרים אלו משמשים כפלטפורמה שבה ניתן למכור ולקנות מוצרים או שירותים בין אנשים פרטיים, ללא מעורבות גורם עסקי צד שלישי בתהליכי הקנייה-מכירה. דוגמאות לכך הן אתרים של מכירת מוצרים משומשים או אתרים שמאפשרים מכירת מוצרים ביד-שנייה בין פרטיים.

מה ניתן למכור באתרי Ecommerce?

מוצרים פיזיים

  • בגדים ואופנה: מגוון רחב של פריטים לגברים, נשים וילדים הכוללים חולצות, מכנסיים, נעליים, תיקים, תכשיטים ועוד.

     

  • חשמל ואלקטרוניקה: מגוון מוצרים כמו טלוויזיות, סמארטפונים, מחשבים, מצלמות דיגיטליות, אוזניות ומוצרים חכמים נוספים.

     

  • טיפוח וקוסמטיקה: מגוון מוצרי טיפוח לעור הפנים והשיער, בשמים, איפור ועוד.

     

  • מזון וקולינריה: מצרכי מזון, הזמנת משלוחים, קינוחים ועוד.

     

  • ריהוט ועיצוב פנים: ריהוט, גופי תאורה, מוצרי נוי וקישוט לעיצוב הבית.

     

  • כלי נגינה וציוד מוסיקלי: גיטרות, כלי קשת, מקלדות, ציוד הקלטה ואביזרים למוסיקה.

     

  • ספורט וכושר גופני: ביגוד והנעלה למגוון ענפי ספורט שונים, אביזרי ספורט כגון כדורים, מחבטים, ציוד חדר כושר ועוד.

שירותים

  • תיירות ונופש: הזמנת מלונות, חבילות טיולים, כרטיסי טיסה ושירותי תחבורה.

     

  • ייעוץ והדרכה: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, הדרכה בתחום מסוים ותמיכה טכנית.

     

  • עיצוב ומדיה: עיצוב גרפי, עיצוב אתרים, שירותי צילום ווידאו, פרסום דיגיטלי וקידום אתרים.

     

  • עבודה וגיוס: אתרים למציאת עבודה, שירותי גיוס עובדים ופלטפורמות לפרילנסרים ומיקור חוץ.
אתר איקומרס

מוצרים דיגיטליים

  • שירותי לימוד והשכלה: קורסים מקוונים, סדנאות, חומרי לימוד וספרים בפורמט דיגיטלי.

  • מוצרי תוכנה בענן: תוכנות מחשב ואפליקציות שניתן לרכוש ולהוריד מהאינטרנט, כמו תוכנות עריכת וידאו, גרפיקה, תוכנות משרדיות, תוכנות אבטחה, הנהלת חשבונות, ניהול לקוחות ועוד.

  • שירותי אחסון בענן: שירותים המאפשרים אחסון, סנכרון, שיתוף וגיבוי דיגיטלי של קבצים, מסמכים, תמונות ומידע בענן, וכן גישה אל אותם קבצים מכל מקום ומכל מכשיר המחובר לרשת.

  • מוזיקה: אלבומים, קטעי שירים ומוזיקה שניתן לרכוש ולהוריד בפורמט דיגיטלי.

  • סרטים וסדרות: מנויים לשירותי צפייה מרחוק (streaming) שמאפשרים צפייה בסרטים, סדרות טלוויזיה ותוכניות בזמן אמת או בזמן נוח אחר.

  • תמונות ווידאו: מדיה באיכות גבוהה שניתן לרכוש ולהוריד עבור שימושים שונים, כולל שימוש במסמכים, אתרים, רשתות חברתיות ועוד.

  • משחקים: משחקים למחשב או לקונסולות משחק, שניתן לרכוש ולהוריד באופן מקוון.

מהם יתרונות אתרי איקומרס לבעלי עסקים?

מה זה Ecommerce

אתרי איקומרס מציעים מגוון רחב של יתרונות והזדמנויות לעסקים ולמשתמשים כאחד. לפניכם כמה מהיתרונות המרכזיים של הפעלת אתר איקומרס – חנות אינטרנטית ביחס לחנות פיזית רגילה:

חנות פעילה 24/7

אי אפשר לדבר ברצינות על מה זה e commerce ומה היתרונות שלו בלי לעסוק בנקודה הזו – חנות אינטרנטית זמינה ללקוחות בכל יום ובכל שעה. הדבר מאפשר לעסק להמשיך לקבל הזמנות גם בסוף השבוע, בחגים ובשעות בהן חנויות המותג הפיזיות סגורות. באופן הזה ניתן ליהנות מהגדלת רווחים, וממתן חווית קנייה גמישה ונוחה המותאמת לימינו.

אפשרות להכנסה נוספת לעסק קיים

פתיחת אתר איקומרס מאפשר לעסק להרחיב את קהל היעד ולמשוך לקוחות חדשים. בנוסף לחנות הפיזית, חנות האינטרנט מציעה אפשרויות נוספות למכירה והכנסה. ניתן להציע מוצרים ושירותים דיגיטליים כמו ספרים אלקטרוניים, הורדות, קורסים מקוונים ועוד. כך, ניתן לפתח מגוון מוצרים ולהגיע לקהל לקוחות רחב יותר.

חיסכון בהוצאות התפעול

פתיחת חנות אינטרנטית מעניקה לעסק אפשרות להפחית את הוצאותיו התפעוליות. הדבר מתבטא בהפחתת עלויות חנות פיזית כמו עובדים, שכר דירה ותחזוקה. בנוסף, כל תהליך המכירה, התשלומים והמשלוחים ניתן לניהול באמצעות מערכות דיגיטליות ובכך תורם גם הוא לחיסכון בעלויות התפעול.

פוטנציאל התרחבות לשוק הבינלאומי

הפלטפורמות המקוונות מעניקות גישה מתמדת ללקוחות בכל רחבי העולם ומציעות מגוון ערוצי תקשורת דיגיטליים ואפשרויות מתקדמות לשירות לקוחות. באמצעות האינטרנט, ניתן להתרחב לעבר השוק הבינלאומי ולפתוח דלתות בשווקים חדשים. האינטרנט הוא הכלי המושלם כדי להגיע לקהלים חדשים ברחבי העולם בצורה מהירה ויעילה ולצמוח בצורה מרשימה.

פרסום אפקטיבי

בעזרת כלים דיגיטליים כמו קידום במנועי חיפוש (SEO), פרסום ברשתות חברתיות ושיווק דיגיטלי, ניתן לקדם את החנות האינטרנטית בצורה יעילה וממוקדת. ניתן להתייעץ עם מומחים בתחום השיווק הדיגיטלי על מנת להתאים את המסרים הפרסומיים לקהל היעד באופן מדויק. כך, ניתן להגיע לקהל רלוונטי ולהגדיל את תנועת המבקרים לאתר האיקומרס שלכם.

יתרונות איקומרס

רימרקטינג

באתרי e-commerce ניתן לממש את פוטנציאל הרימרקטינג ושימור הלקוחות הקיימים או אלו שביקרו בחנות ולא קנו דבר. ניתן לעקוב אחרי הרגלי הקנייה של הלקוחות, לשלוח מבצעים מותאמים אישית, ולהציע מוצרים ושירותים נוספים בהתאם לצרכיהם. בעזרת כלים דיגיטליים כמו דיוור אלקטרוני, התראות בSMS ומבצעים מותאמים, ניתן לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים ולעודד אותם לרכישות נוספות בעתיד.

ניתוח נתונים ומדדי ביצועים

על ידי ניתוח הנתונים, ניתן להבין את התנהלות הגולשים האתר, לקבוע מדדים להצלחה ולעקוב אחר הביצועים. הדבר יאפשר לכם כבעלי האתר להבין את הלקוחות בצורה טובה יותר, להתאים מוצרים באופן אישי, לנתח שוק ולפתח אסטרטגיות שיווק ממוקדות. בדרך זו, תוכלו לשפר את האתר שלכם, להתקדם בתחום האיקומרס ולספק חווית משתמש ברמה גבוהה במיוחד ללקוחותיכם.

גמישות

אתר איקומרס מעניק לבעליו גמישות במגוון היבטים. ניתן לעדכן מחירים, לשנות את תצוגת המוצרים, להוסיף תכונות חדשות ולשנות את פרטי המוצרים בקלות. בנוסף, ניתן לשדרג את חוויית הקנייה ולהתאים אותה לצרכי המשתמשים באמצעות ממשק ופונקציות מותאמות אישית.

מכירות במובייל

בעידן הדיגיטלי המתקדם של היום, החשיפה לטכנולוגיות ניידות נמצא בגידול מתמיד. אתרי איקומרס מתקדמים גם הם ומאפשרים מכירות וניהול גם דרך מכשירי הסמארטפון והטאבלט. הדבר מאפשר למשתמשים לבצע רכישות בצורה קלה ופשוטה מכל מקום ובכל זמן. ככלל, אתרים שמותאמים לגודל המסך ולחוויית המשתמש במכשירים ניידים יהנו מפוטנציאל מכירות גבוה וחשיפה רחבה יותר.

חוויית קניות מתקדמת

אתר e-commerce מאפשר למשתמשים ליהנות מחוויית קניות מתקדמת ומותאמת אישית. ניתן לבצע השוואת מחירים, לקרוא ביקורות ודירוגים של גולשים אחרים, לצפות בתמונות ווידאו של המוצרים, ולקבל מידע עשיר ומפורט על המוצרים. אלו מאפשרים ללקוחות שלכם לקבל החלטות מושכלות ולהתרשם בצורה הטובה ביותר מהמוצר לפני הרכישה.

חנות פיזיתחנות אינטרנטית
שעות פעילותמוגבל לשעות פעילות סטנדרטיותפתוחה 24/7
מקור הכנסהמכירות פיזיות בחנותמכירות מקוונות
הוצאות תפעולגבוהותנמוכות מאד
פוטנציאל התרחבות לשוק הבינלאומינמוךגבוה
פרסום אפקטיביתלוי במיקום הפיזי של החנותניתן לפרסם לקהל יעד מדויק
ניתוח נתונים ומדדי ביצועיםדורש מאמצים נוספיםקל וזמין
גמישותמוגבלתגבוהה
חווית קניות מתקדמת ומותאמת אישיתחוויית קניות מסורתיתחוויית קניות פרסונלית ומתקדמת

מהן הפלטפורמות המובילות בעולם לבניית אתרי איקומרס?

לאחר שהבנתם קצת יותר טוב מה זה  e commerce בואו נדבר קצת על סוגי הפלטפורמות הנפוצות עבור אתרים אלו. בניית אתר איקומרס הוא תהליך מרתק ומאתגר שדורש בחירת הפלטפורמה המתאימה לצרכי העסק וקהל היעד. קיימות מספר פלטפורמות מובילות בתחום, כל אחת עם היתרונות והתכונות הייחודיות שלה. לפניכם סקירה קצרה של הפלטפורמות המובילות לבניית אתרי איקומרס:

פלטפורמת הסחר האלקטרוני של וורדפרס (שנחשבת למעשה לתוסף איקומרס עבור אתרי וורדפרס). מדובר בפלטפורמה ידידותית למשתמש, בעלת יכולת התאמה אישית ברמה גבוהה ומגוון תכונות נלוות. היא מתאימה לרוב לחנויות קטנות ובינוניות ומציעה ממשק נוח ופשוט לניהול החנות והמוצרים.

  • Shopify

    פלטפורמת פופולרית במיוחד לבניית חנויות אינטרנטיות. Shopify מציעה פתרון מלא למסחר אלקטרוני, עם תצוגה פשוטה ופתרונות ויזואליים מותאמים ומגוונים. היא מספקת כלים מתקדמים לניהול החנות, תפעול הזמנות, שיווק ושירות לקוחות.

  • Magento

    פלטפורמת אינטרנט פופולרית למסחר אלקטרוני. מתאימה לחנויות גדולות ומורכבות ומציעה גמישות רבה בניהול המוצרים, המחירים והמבצעים. מג'נטו מתמחה בניהול מורכב של מלאי, עסקאות וניתוח נתונים מתקדם.

  • Wix

    פלטפורמה מובילה ופופולרית לבניית חנויות אינטרנטיות. וויקס מציעה ממשק ידידותי, כלים נוחים לעיצוב ובנייה, אפשרויות מותאמות אישית ותכונות שונות לניהול אתרי איקומרס כגון ניהול מלאי, תשלומים מאובטחים ושיווק דיגיטלי. מדובר באפשרות יעילה ופשוטה לבניית חנויות אינטרנטיות.

  • BigCommerce

    פלטפורמת אינטרנט נפוצה למסחר אלקטרוני. מעניקה גמישות בניהול החנות והמוצרים, כולל כלים לניהול מלאי, הזמנות וניתוח נתונים. המערכת הינה ידידותית למשתמש ומציעה עיצובים מותאמים, תמיכה במכירות בינלאומיות, שירותי שיווק וקידום אתרי אינטרנט.

  • PrestaShop

    פלטפורמת אינטרנט פתוחה וחינמית לבניית חנויות אינטרנט. מתאימה לאתרי איקומרס במגוון גדלים ומציעה תכונות רבות לניהול המוצרים, תשלומים, תמיכה במגוון שפות ומגוון תבניות עיצוביות.

  • Squarespace Commerce

    פלטפורמת מסחר אלקטרוני המציעה מגוון תבניות עיצוב ופונקציונליות ברמה גבוהה במיוחד, כלים יעילים לניהול חנות ותמיכה מקצועית. Squarespace מתאימה לאלו המחפשים פלטפורמת הכל באחד לניהול אתרים ומסחר אלקטרוני.

  • OpenCart

    פלטפורמת מסחר אלקטרוני בקוד פתוח לבניית חנויות מקוונות. הפלטפורמה מציעה גמישות ותכונות מתקדמות למפתחים ולמשתמשים מנוסים שרוצים לקבל שליטה על ההיבטים הטכניים של החנות שלהם ולהתאים אותה לפי הצרכים הייחודיים שלהם. עם OpenCart, ניתן להתאים את אתר האיקומרס שלכם בצורה מלאה ולשפר את יכולותיו באמצעות מגוון פלאגינים ייעודיים.

פלטפורמות האיקומרס הפופולאריות במיליון האתרים המובילים בעולם לשנת 2023

מה זה איקומרס - לסיכום

איקומרס שינה את הדרך שבה אנו מבצעים עסקים. הוא פתח אפשרויות אין סופיות ליזמים ועסקים להגיע לקהל רחב יותר, להרחיב את הפעילות שלהם ולהגביר את המכירות שלהם. באמצעות איקומרס, ניתן למכור מוצרים פיזיים, מוצרים דיגיטליים ושירותים, ולספק נוחות וגישה ללקוחות ברחבי העולם. כפי שראינו במאמר זה, לאתר איקומרס ישנם יתרונות רבים הכוללים זמינות 24/7, חיסכון בהוצאות תפעול, פוטנציאל חשיפה לשוק בינלאומי, אסטרטגיות שיווק אפקטיביות, ניתוח נתונים מתקדם, חוויות קניות מתקדמת ועוד. פלטפורמות האיקומרס המובילות כמו WooCommerce, Shopify, Magento, Wix, BigCommerce ו-PrestaShop מאפשרות כיום לבעלי עסקים ליהנות מחנויות מקוונות מתקדמות ומוצלחות במיוחד. כעת לאחר שהבנתם מה זה איקומרס, הגיע הזמן שתקחו את העסק שלכם צעד נוסף קדימה ותמנפו אותו כמותג מוביל ומבוקש בשוק הדיגיטלי, באמצעות אתר איקומרס מוביל.

קניות אונליין באתר איקומרס
חיפוש
קידום לוקאלי
מה זה גוגל מיי ביזנס?

גוגל מיי ביזנס או גוגל לעסק שלי היא פלטפורמה חינמית ודרך רבת עוצמה שעוזרת לעסקים מקומיים לנהל את הנוכחות המקוונת שלהם בגוגל ומופיעה בראש תוצאות

קרא עוד »
ניהול מוניטין ברשת
מה זה ניהול מוניטין ברשת

מהו ניהול מוניטין ברשת ומדוע הוא חשוב? ניהול מוניטין ברשת מתייחס לניהול תדמית ולמוניטין של אדם, עסק או מותג במרחב הדיגיטלי – בעיקר באינטרנט, במנועי

קרא עוד »
להמשך קריאה
אהבתם? שתפו את הפוסט
לירן ווטרו
לירן ווטרו

מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי בעל ידע וניסיון רב. עוסק רבות בבניית וקידום אתרים, קמפיינים ממומנים, צילום ועריכת סרטוני וידאו, ניהול ערוצי יוטיוב, כתיבת תוכן ומגוון שירותי שיווק ופרסום נוספים.